cherry coke Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Satt på resteurant ikveld sammen med ei veninne av meg og vi kom i snakk om litt av hvert. Hun sier at barna gjerne får brus når det er helg osv. Videre sier hun at de får cola heller enn pepsi max fordi pepsi max er "Veeeeldig farlig"...Fikk ikke noe svar på hvorfor det er så skadelig.. Har alltid innbilt meg at av alle brussortene så er cola den værste pga sukkerinholdet. Noe jeg har misforstått?
kokosyklus Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 jeg tviholder på at ingen av de er særlig sunne
Gjest -<<- Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Lettbrus inneholder kunstige søtningsstoffer. Mange eksperter tilråder at barn under tre år ikke inntar alle disse, f.eks aspartam - som jeg mener å huske er søtningsstoffet i Pepsi max. Det er en utbredt teori at stort inntak av kunstige søtningsmidler kan medføre negative konsekvenser for helsen, som f.eks forhøyet kreftrisiko. Men eventuelle skadeeffekter er ikke veldig godt kjent, siden disse stoffene er såpass nye. Jeg ville også heller gitt ungene Cola enn Pepsi Max, om de på død og liv skulle ha en av delene. Blir litt sånn rather the devil you know, than the devil you don't.
cherry coke Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2008 Hehehe...nei, det vet jeg=) Men hvorfor er pepsi max mye verre?
kokosyklus Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bruker sukker i te , ikke suketter. Holder meg langt unna aspartam osv. hvis jeg skal være skikkelig gal kjøper jeg meg en halvliter pepsi max... men da er jeg SKIKKELIG gal
~sjiraff~ Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Kunstig søtning er no dritt. Og i og med at det ikke anbefales til barn under 3 år er det neppe særlig bra da de bli eldre heller..
cherry coke Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2008 Ok. Da fikk jeg det forklart. Thanks=)
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Greit det med sukker vs søtningsstoff. Men hvis man har valget mellom cola light / cola zero og pepsi max, er det vel ingen forskjell? De er vel like usunne begge to, vil jeg tro.. Jeg har for øvrig hørt (av en som delte ut smaksprøver på cola zero.. he-he) - at cola zero har farligere søtningsstoff enn cola light... :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 zeroen og pepsimax har aspartam som er farligere enn sucralose som er i light.
Mamma til Snupp & Lillegutt Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Ahhh, takk skal du ha, Kakemonsteret! :-) Mente det var noe med aspartam.. Huff, tror jeg kutter ut pepsi max'en min nå, jeg, og gjør alvor av å kun drikke vann... God natt alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå