Gå til innhold

trenger GODE RÅD!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i 12 uke snart og røyker som en svamp. klarer ikke å ta tak i meg selv!!! trenger virkelig spark bak og gode råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les innlegget: Er dere ikke stae nok til å slutte å røyke.

Husk at det er kun du som kan få deg selv til å slutte å røyke, ingen kan gjøre det for deg.

Les innleggene her inne å se hva som kan skje med babyen din. Tror du kommer på andre tanker da.

Du vet det er veldig skadelig for barnet i magen!!!

Skrevet

jeg er 19 uker og røyker jeg og. har kasta masse røyk i forsøk på å slutte, det har endt med at jeg røyker mer. så nå har jeg bestemt meg for å røyke max 5 om dagen, helst ferre. lettere å røyke lite når du vet at du kan ta en røyk senere. det aller beste er å kutte ut røyken helt, men nikotin er like avhengighetskapende som heroin, så det er nok mange som sliter med å komme seg unna klørne på kong nikotin. det beste for meg har vert å slutte å presse meg selv og stille for høye krav til meg selv. jo mindre jeg røyker jo bedre er det.

gjør ditt beste for å slutte eller trappe ned til et minimum. du er ingen dårlig mor selv om du røyker. husk at den beste måten å ta vare på barnet i magen din er å ta vare på seg selv, det gjelder ikke bare fysiskmen også psykisk.

så slutt å torturere deg selv med dårlig samvittighet og gjør heller det beste forsøket du kan:)

Skrevet

Kjøp deg nikotinell tyggis... den smaker driiiiiiit!!!!

Så sverger du på at når du blir røyksugen, så skal du ta en tyggis først, for "å se om nikotinet hjelper". Nikotinet hjelper antageligvis, men tyggisen smaker så vondt, at du ødelegger røyksuget med den.

Funka slik for meg :) Forbinder røyksuget med den ekle smaken av tyggisen...

Skrevet

Jeg fant en artikkel med tilhørende filmsnutt inne på babyverden hvor de forklarer godt og viser på film (ultralyd) hvordan fosteret krøyp sammen og fikk kramper hver gang moren tok en røyk. Printa ut artikkelen og hang den på kjøleskapet og i la i lomma på ytterjakka og sånn. Ble kvalm av dårlig samvittighet til slutt.

Funka for meg i hvertfall :-)

Skrevet

Hei, Helene

Jeg finner ikke artikkelen og filmsnutten du nevner på babyverden, husker du hvor du fant dem, eller hva tittelen var? Er det forresten lenge siden du fant det? Hadde vært svært interessant å se den filmsnutten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Oj, nå ble til og med jeg svimmel her! Den videoen var litt vel drøy... Tror ikke jeg klarer å se hele... Og jeg er sykepleier...!!

Ja, godt jeg har slutta da... Grøss! Jævlige greier!

Skrevet

Den videoen hadde vel egentlig ikke noe med røyking å gjøre da..

Så syns den var drøy..

Skrevet

den filmen var vel ikke nødvendig å legge ut....

sliter allerede med kvalme her og nå ble en del værre.

Men dette har jo ingenting med røyking å gjøre, dette er jo en film mot abort.

Det som funka for meg når jeg slutta å røyke var at kjæresten min slutta sammen med meg. Og at jeg ringte han hver gang jeg fikk røyksug :o)

Heldigvis har vi chess friends... hihi

Uansett har jeg hørt at røykeplaster skal være en bra måte å slutte på, men du får jo forsatt i deg nikotin, noe som da også er skadelig.

Søk hjelp hos lege eller apotek :o)

lykke til

Skrevet

Jeg har slitt med å slutte å røyke.

Jeg er 12 uker. men har gått fra å røyke en 20 pk om dagen til en 20 pk på 1 uke. jeg trøster meg med at det er bedre en ingenting. og har sotte meg mål på 16 uker, da skal jeg ha tadt min siste røyk.

Bare prøv å tenk, trenger jeg denne røyken akkurat nå. alle de "unødvendige" kuttet jeg ut først, fordi jeg ikke klarte å slutte med en gang.

Som,

jeg kjeder meg så jeg røyker 2 på rad,

sitter i telefonrøykene,

venter på å bli henta eller venter på bussen røyker,

går til kiosken/butikken røyker,( selv om det bare er 7 trekk jeg når.)

Jeg tynte meg til jeg bare måtte, og da kunne det hende jeg bare tente den, tokk 2-3 trekk og la den vekk.

OG ikke røyk inne. hadde jeg ikke sommer på gikk jeg ut uten sko på trappa så jeg ikke klarte å stå dær lenge.

Ta heller å tyn deg. min samvittighet ble ikke bedre, men jeg tengte at den ene eller de 2 røykene jeg røyker på en dag, er så mye bedre en de 18 andre som fulgte etter.

Min felle er sosial mingling, da sprekker jeg. vet jeg at jeg skal på jobb i baren på kvellen, prøver jeg å ikke røyke før jeg skal på jobb. for jeg vet jeg kommer til å røyke.

Lykke til:)

Skrevet

Klarer du ikke å slutte på egenhånd så søk hjelp.

Jeg kjenner mange som oppsøker hypnotisør og ikke røyker etterpå.

Det koster ikke mye, og røyker du 15-20 om dagen så sparer du inn dette på ca 2 mnd.

Det viktigste er barnet i magen. Tenk deg om mange ganger før du tar en røyk. Les innleggen her inne om hva som kan skje.

Du vil ikke leve med konstant frykt nå, og senere med skylden for at ditt barn ikke er friskt, bare pga noen dumme sigaretter...?

Det er ikke verd det, tro meg.

Lykke til!

Skrevet

et godt råd til dere alle... kjøp boken til Allen caar " Røykeslutt for kvinner" Vet at det er vanskelig å bli overbevist om at en bok kan hjelpe dere til å slutte... men helt seriøst.. den mannen er genial, og det er en grunn til at han har flere 100 klinikker for sitt røykeslutt program runt om i verden hvor de utfører metodene hans med store resultater.... metoden heter "easyway" og er garantert til å funke uten noe som helst viljestyrke... og uten noe form for nikotin erstattninger som plaster og nikotin tyggis. ( dette er ting som bare gjør røykeslutt verre, for istedenfor å få nikotinen ut av kroppen, så tilfører du det bare i form av et annet produkt)

komigjen jenter... dere er tross alt gravide.. og det er barnet OG deg selv som får lide av dette hvis dere fortsetter.

lykke til=) -kine-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...