Gå til innhold

kan man bake sjokoladekake dagen før eller blir den veldig tørr å ekkel da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bursdag lørdag klokken 3. skal jeg bake den samme dag eller dagen før? Det er en sjokoladekake med sjokoladeglasur oppå.:)

Fortsetter under...

Skrevet

Den eg pleier å lage blir bedre vist den står over natta....

Skrevet

Det spørs jo hva som er i oppskriften, sjokoladekaker med rømme/kefir holder seg saftige lenge og er best dagen etter den er laget. Hvis det er mye smør i oppskrften er den også saftig lenge.

Skrevet

Jeg syns sjokoladekaker er best når de har stått i noen dager, så jeg ville garantert laget den dagen før.

Skrevet

Det kommer nok ann på kaken. Mange blir bare bedre om de står en dag eller to.

Annonse

Skrevet

Bruk en oppskrift med rømme i deigen, da holder den i mange mange dager! :)

Skrevet

Får bare opp bilde av kaken jeg, ikke oppskriften... klarer ikke å si så mye ut fra bare bildet... :) Men kaken så veldig fin ut da! :)

Skrevet

Oppskriften er nesten helt lik min bare at eg har vann i stedenfor melk. Så eg tror det skal gå bra og la den stå over natta. Du kan jo ta glasur og pynt på samme dag....

Skrevet

hm. gikk viss Ikke an, å linke den. men kaken inneholder 450 g smør, å 2 del mel. Glasuren er med følte, smør å sjokoladeplater. ingen rømme eller surmelk.

Skrevet

pluss 6 egg da. Er så redd for at den skal smake vondt. hehe

Skrevet

Syns sjokoladekaker er best dagen etterpå. Men da må det være glasur på den for hvis ikke blir den litt hard i overflaten syns jeg

Annonse

Skrevet

Pleier å bake bunnen et par dager før og legge den i fryseren.

Tar den opp kvelden før den skal spises og lar den tine i folien natten over. Lager fyllet på morgenen og pynter.

= saftig og god kake.

Hender jeg pynter kvelden før også, men da må du selvsagt tine kaken fra morgenen av.

Skrevet

Sjokoladekake smaker aldri vondt! :) Man kan jo bli tørr... men tror ikke det blir noe problem hvis du baker den ettermiddagen før, går sikkert bra :)

Skrevet

Enig me kaffikanna!

Skrevet

okei.. da satser jeg på at det går bra om jeg baker den i morgen! :D Får håpe ting går bra. greit med litt god margin på seg i tilfelle noe skulle skjære seg.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...