Mmaja Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Sitter her etter en slitsom ferie, og leser side opp og ned om denne diagnosen/handicapet. Var sliten før vi dro, men etter å ha vært sammen med henne hver dag i 3 uker, er jeg nesten utslitt. Dere som kjenner litt til dette, kan dere kikke gjennom denne listen? * Hun er blid, sjarmerende og med masse godt humør. * Meeeeeeeget aktiv. ( Jeg er selv førskolelærer, så jeg vet hva å forvente, og hun har eldre søsken.) * Hun kan aldri sitte stille å leke med en leke, men går fra det ene til det andre hele tiden. * Hun er alltid mer interessert i å plukke på ting, klatre, utforske og evt ødelegge ting enn å leke med egne leker. * Hun har en meget godt utviklet grov-motorikk, gikk fra hun var knappe 9 måndere, hoppet høyt med samlede ben fra 11-12 måneder og kunne rulle kråke et par måneder etter dette. * Språket er ikke så bra, men vi skjønner noe av det. * Hun har store vansker med å gjøre som vi sier, og det hun gjør må være egenmotivert. ( Ikke så uvanlig for denne alderen. ) * Hun er svært tøff og bryr seg lite om smerte. Hun ramlet ut av et vindu i sommer, har tråkket på veps og har føttene full av flis uten at hun bryr seg nevneverdig. Litt gråt også ferdig med det. * God appetitt, og sover greit når hun først sovner. * Hun klarer ikke sitte stille å se på feks barne-tv, og bøker er delvis interessante hvis vi leser fort og med stor innlevelse. * Hun elsker musikk og dans, og hopper og spretter som en gummiball. * Alle hennes yndlingsaktiviteter omhandler fysiske utfordringer, og det har det alltid gjort. Hun utfordrer seg selv hele tiden. Andre kommenterer kjapt hennes aktivitetsnivå, og ler av at hun er så kreativ og rampete. Selv er jeg sliten, og gleder meg til barnehagen åpner igjen. .8 Er hun bare aktiv eller kan noe av dette tyde på ad/hd? Er det andre ting jeg bør se på?
Mmaja Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 31. juli 2008 * Glemte å nevne at fetteren hennes har adhd. ( Avhengig av medisiner siden han var ganske liten. Rusmisbruker i dag. ) * Hun har forresten alltid våknet på natten uten noen opplagt grunn, og har kunnet holde det gående i lang tid. Har blitt litt bedre nå. Hun fyller 2 år om noen uker.
skjelvekrøller Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, men les litt nedover i innleggene om proteinintoleranse. Jeg sier ikke at jenta di har det altså, men her i familien har vi det og ene barnet blir slik som du beskriver hvis dietten brytes. Skyhøy smerteterskel, uvøren, skravler uten stans, vimser fra det ene til det andre. Heldigvis har vi sjelden diettbrudd. Kun ett i sommer og kun fordi vi har vært litt mindre nøye med å "sile" godterier. Det vi ser det på bortsett fra skravling og høyt oppe, er nattesvette så det omtrent renner av håret. Jeg vet at det er vanlig blant barn(og undres av og til hvorfor), men hos oss kommer det _kun_ de gangene vi vet at det har skjedd et brudd. Jeg har det forøvrig på samme måte. Har tidvis våknet svømmende i svette. -men ikke en gang nå, etter at jeg startet på gluten og melkefri diett. Bortsett fra ovennevnte, var typiske tegn hos oss før vi startet på diett at vi ikke kunne slutte å spise hvis det var mye gluten eller melk i maten. Må ha det, bare må ha det. En pose hveteboller "på styrten", selv om middagen nettopp var fortært, rista brød med smør og ost, et halvt brød i slengen... En diger sjokoladeplate ned på høykant omtrent uten å smake på den... Osv. Så fort jeg startet på diett, forsvant "oksehungeren" også!
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Gutten vår har det på akkurat samme måte.. Lurer også på om han har adhd..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Du beskriver her min jente på 4 år ! Helt på en prikk ... Jeg lurer også litt på om det er hyperaktivitet !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå