Gå til innhold

Litt tidlig kanskje, men nå skal jeg starte en JULEGAVETRÅD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke alle komme med forslag til julegaver?

Kan gjerne skrive opp hva dere f.eks. kjøpte til en mormor, en tante osv. i fjor, så kan vi få masse gode idéer av hverandre.

Jeg liker å være tidlig ute, så slipper man å blakke seg i desember.

Skrevet

I år skal mine minste få lage kunstverk på lerret som faddere/tanter og onkler og besteforeldre skal få, samt at de skal få male på kaffekopper som skal stå beste besten og beste mor på!

Ellers handler jeg stort sett på salg så det blir klær til ungene i familien og de voksne syr jeg gjerne et hjemmelaget kjøkkenhåndkle med applikasjon på og legger en pose twist sammens med.

Er begynt så smått og lage julekort da det tar sin tid når man driver med scrapping/kortlaging! Har bilde av ungene i julekortene, men de kopierer jeg selv ut her hjemme når det nærmer seg julen!

Skrevet

Har absolutt ingen tips,men denne er jeg helt med på. Tenkte også jeg skulle begynne på julegavene nå,og aner ikke hva jeg skal kjøpe til verken unge eller gamle.

Skrevet

Jeg kjøpte en del fine skåler o.l.med julemotiv under romjulssalget i fjor, har noen julegaver der :-)

Ellers er jeg veldig glad i å dele bilder: Kjøpe en fin ramme, og sette inn et bilde av noe du har opplevd sammen med mottakeren (deg og mottaker på konsert/grilling/kafè osv )

Hjemmelaget kalender eller album med diverse bilder fra 2008.

Skrevet

Til svogers har jeg vært litt "kjedelig" og pleid å kjøpe et glass eller to av den serien de samler på. Det er sånn man sjelden gidder å bruke penger på selv, men som er kjekt å få - ønsker meg servise hvert år, men har blitt lite etter bryllupet :o)

Svigermor har bursdag i desember også, og til henne har vi av og til kjøpt "lokalhistorie"bøker. Hun er født og oppvokst og bor nå innen en km radius. Nå er hun også såpass gammel at hun kjenner de som er på bildene, hehhe. Og lokalhumor (her i Stavanger; Ajax). Ellers pleier vi gå for bøker eller teaterbilletter eller opplevelser til henne - kan spleise med svogers. I år kanskje en forundringskurv? Sånn med et "tema" og masse godt oppi :o)

Mamma pleier å få "fornuftige ting" av meg - i fjor fikk hun stavmixer som hun aldri har eid, men hun er såååå fornøyd. Hakker mandler til julemarsipan og lager smoothie om sommeren.

Nevøene våre pleier å få klær. De er aktive og sliter mye på tøyet, så det kommer alltid godt med. Går ofte på hm - der får man et helt antrekk uten at det koster for mye. Er det leker går det i lego - det er de kjempeopptatt av begge to.

Til venninner kjøper jeg kos; bestevenninnen min fikk en kjempefin tovet veske fra et marked av meg, ei annen fikk strikkede tøfler fra Lisbeth Dahl.

Skrevet

Gubben kjøper som regel "leker" til broren sin. I forfjor ble det GyroBall som ble kveldens underholdning for alle :o)

Skrevet

Kan jo begynne selv f.eks.:-)

Mamma: Gavekort på massasje/ansiktsbehandling, gavekort på klesbutikk (kjøpte dette til moren til kjæresten min for hun kjøper seg aldri noe. Derfor ble det på en bestemt butikk og ikke et senter, for da hadde hun kjøpt mat for gavekortet;-))

Pappa: Helletut til rødvinsflaske (han ønsket seg det, dette var i fjor)

Besteforeldre: Bildekalender

Min søster: Urtepotte og plantesett for urter

Min svoger: Freia sjokolade (han er engelsk og elsker det), klær og undertøy

Datteren min: Skikkelig gitar

Sønnen min: Lekekjøkken

Ellers er det mange som blir glade for klær, ihvertfall som jeg kjenner.

Jeg sliter alltid med å kjøpe gave til pappa og min svoger, de er umulige. Så håper på noen gode pappagaver.

Ellers er alltid sånne kurver en suksess. Kjøpe flotte kurver og fylle med alt mulig. Men de blir ofte mye dyrere enn planlagt.

Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt noen julegaver allerede, jeg :)

Har kjøpt nydelige sølvkjeder til våre nieser, Astrid Lindgren-bøker til nevø og venners barn og så har vi planer om å gi et stort bilde av lillegutt til besteforeldrene.

Skal følge tråden, for vil gjerne ha tips :)

Skrevet

tro om jeg skal kjøpe gips å lage hand/fotavtrykk og gi....og la han få male på lerret....

og nå som det har vært salg på cubus går det jo ann å kjøpe klær der også...

men de som maler på kopper som det allerede står bestemor/bestefar på...hvordan maling bruker dere? og hvor får man kjøpt kopper hvor det står bare bestemor/bestefar på uten all den pynten?

Skrevet

Monajenten; hvis noen av "gutta" dine er litt nerdete og glad i dingser sånn som mine så er Teknikkmagasinet kjempebra. Utrolig masse unyttig tullball men som er ganske artig likevel (noe nyttig også selvsagt). Ellers går det litt på klær her i gården også.

Skrevet

Har dessverre ingenting å bidra med ennå, er elendig når det gjelder juleaveideer, men kommer til å følge tråden!!!

ÅÅå, jeg gleder meg sånn til jul!

Skrevet

Takk for tips.

Begge to er sånn skikkelig datamennesker, men de har liksom alltid det nyeste.

Svogeren min går forsåvidt alltid greit, for det blir stort sett klær om jeg ikke finner på noe annet. Men det er ikke like lett til pappa:-/

Skrevet

Var innom fabrikkutsalget de har i Sverige, der selger de 2 sortering med bl.annet Rørstrand, Hackman,Ittala osv.. Kjøpte litt glass og små skåler der og prisen var heller ikke ille.

Vet ikke om de har fabrikkutsalg mange steder i Sverige altså, men dette var i Sundsvall.

Skrevet

LEGO! Bilbane. Gåbiler. Og leker med lyd i til nieser og nevøer:) Syns det er mye artigere å gi bort leker enn klær:)

Mammane og pappane kjøper vi ingenting til. Det er VEDTATT! ;) Vi gir heller litt ekstra til barna, dessuten blir det julemiddager i alle varianter, så det blir både utgifter og tilstelninger nok.

Våre foreldre/søsken uten barn får bildekalendere, kinobilletter, DVD-serier, vin og litt småtteri i en gigastor kurv hver. (pluss litt frisørshampoer (dyrt som det er!), sokker!!!, boxere, lys, duker, snop, blomst). Varierer i hver kurv.

Skrevet

Kjøpte lue med brodert navn på til sønnen og nevøen min ifjor.Veldig koselig og personlig gave.

Så klær med navnetrykk er populært hos mange =)

Tilbeørsleker til forskjellige lekesett som unger samler på.

F.eks duplo-dyregård,duplobil,legoting,playmoting,mega-blocks-jungeldyr,little people-ting osv.Da treffer en nesten garantert =)

Hvis de samler på noe da!Vi begynte å samle på Brio togbane fra Lillegutt ble født!Dette var før vi visste at det finnes mye rimeligere alternativer...

Litt skummelt å kjøpe på salg til både egne og andres unger,da de plutselig vokser fort eller seint..Og hvis noen vil bytte,er ikke alltid dette mulig hvis det er salgsvarer.

Ellers er undertøy til unger,bodyer,pyjamaser,strømpebukser og slikt veldig greit å kjøpe på Sparkjøp!Det er rimelig og bra =)

Og hvis noen ikke liker det så godt,er det ikke så farlig når det er klær som ikke synes noe særlig.

De har både Janus ull,og samme strømpebukse-merke som Reflex har.Tror det heter Safe.

Ble inspirert nå jeg!Tror jeg skal så smått starte julegavehandelen snart..

Tips til foreldregave:Gavekort på restaurant!

Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye spennende å bidra med, men jeg kan jo prøve.

Nevøer og nieser har jeg en tendens til å handle bøker på sommersalg til.

- Gubben og katten, mamma mø, Astrid Lindgren bøker, oppslagsverk som Barnas Leksikon osv

I fjor kjøpte jeg store badehåndklær med navn innbrodert på til alle våre fadderbarn. Kjøpte på et senter her i Trondheim, ikke på monogramservice.

Tips til gaver til småbarn er:

- nattdrakter

- bondegårdsdyr

- duplo lego

- treleker; xylofon, maraccas

- barne cd

- Dvd; Elias, mummi, babar

- verktøysskrin

- legesett; sånn med stetoskop osv.

- kaffe/te sett, stor stas og dekke på og servere bamser og voksne

Tips til jenter i midt i mellom alder:

- minnebok

- øredobber, smykke, armbånd

- hobbysett; lage egne smykker f eks

Tips til besteforeldre, tanter og onkler og en pappa kanskje

Gikk på nfoto.no og fikk laget musematter med bilde av ungene på. Hadde et kjempe fint bilde av guttene hvor de viste hvor store de er, også skrev jeg på SÅÅÅÅÅ glade er vi i deg. Pappaen ble så fornøyd.

Onkel fikk musematte med bilde av ham og poden med egen tekst

Tante fikk pengebok med svart/hvitt bilde av poden med egen tekst

Bestefar fikk musematte med bilde av ham og poden med egen tekst

Alt fra nfoto

Beste ( bestefars kjæreste) fikk tekopp og eske til å ha teposer i pluss boken Under tusen soler

Oldefar fikk boken om Tungtvannssabotasjen ett år, i fjor fikk han en Henning Mankell bok som lydbok

Svoger'n på 17 år fikk modellbil til å montere selv. ( var skikkelig legofreak som unge)

Skrevet

Jeg kjøper inn til både nermeste familie og mine kusiner og nevøer,venner mine foreldre og kusinene til mine barn på farssiden og x`svigers. så her blir det en del gavekjøp.

Til de minste jentene kjøper jeg som regel klær og en liten leke, det samme til de minste guttene.

De litt eldre ( 13-16 år ) Kjøper jeg parfymesett, pynteting eller noe klær

Til mine tanter og onkler kjøper jeg konfekt eller vin også til mine barns tanter og onkler.

Til besteforeldre Ordner jeg gaver med bilde av barna enten kopper,kalender e.l.... Bf får også noe sånt i år :)

Vennene mine har jeg ikke helt klekket ut enda,

Skrevet

har planlagt litt da:

mine foreldre, svigers, en onkel, min farmor, mormor og morfar får bildekalender som vo lager selv. Mie tegner og maler noe, og jeg scrapper noe. ( foreldrene våres får noe mer vedsiden av).

tanter og okler som har alt ( som gir gaver til mie, men som har alt og er vanskelig å kjøpe til), jobbene våres: en kurv men hjemmelagd julekake og småkaker.

niese 18: Filmer- øsnker seg alltid filmer og bøker.

niese 15: jentete klær ( hun liker lat jeg kjøper;) )

niese 13: ( har akkurat lært seg å tenke litt på hva man går gledd med i den alderen), så hun får nok klær eller annet dill dall - ikke leker som hun har lett for å ønske seg. eller en bøker da.

niese 8 : usikker

niese 8år: klær ( de ønsker seg alltid klær fra oss)

niese 3: sing sang kort eller ulltøy

min kusine og fetter ( som egentlig er mammas kusine og fetter) får også en kurv med julekake ), og barna en bitteliten ting...

barnehagen: burv med småkaker til avdelingen, og personalet får en god håndkrem.

Mie: stor jente seng

osgå har vi to nieser eller nevøer som ligger i magen anda i julen , men der blir det nok et lite baby antrekk også:)

har planlagt det meste - skal til barcelona i september så tenkte å titte litt der. + at håndkremene vi skla gi til bl.a bhg personalet er MYE billigere på taxfree:)

ja også har jeg fem søsken og min saboer to, men dem har jeg ikke tenkt på enda... hehe

Skrevet

Dette var lurt:-)

Her er det jo kjempemasse fine gaveidéer!!!

Skrevet

Kom forresten på noe helt genialt til pappa:

Gavekort på iTunes!!!! :-D

Fy søren nå ble jeg glad:-D

Skrevet

Har lagt inn bokmerke på denne tråden jeg :o) Så finner jeg den og dytter litt i den når jeg trenger flere tips! Gidder ikke kjøpe julegaver før baby er kommet, men skal definitivt begynne tidlig! :)

Skrevet

Er i gang jeg også! =)

Er ofte salg på Christiania Glassmagasin. Ting settes ned til 50% også opp igjen noen uker etterpå, så da passer jeg på å handle hvis det er noe jeg vet venner eller familie samler på / ønsker seg.

Foreløpig er esken med julegaver slik:

-Min søster: En tekanne

-Min bestemor: En cardigan med matchende skjerf (var salg på en masse kjente kvalitetsmerker i en butikk som skulle legges ned!)

-Foreldrene til samboer: "Verdens beste Bestemor/Bestefar" kopp. Dette er i grunn bare en liten ekstra gave da.

-Tanten min: En salatbolle i serien hun samler på.

-Min Mamma: Ett sett med vannkaraffel og to glass i serien hun samler på.

-Samboer: en bok om den italienske mafiaen. (kommer mer her da!)

Også vet jeg at vi skal kjøpe Brio togbane til Thea på 1,5 år, og Tripp Trapp stol (litt i tidligeste laget men) til Lucas som blir 3 mnd i jula.

Ellers fikk jeg masse tips av Tanten min i går ang hva lille kusine på 5 år ønsker seg: Asbjørnsen og Moe eventyr, matchende lue skjerf og votter, glitter penner, barnecder, tegneting, puslespill med 100 biter og dukke.

Skrevet

Tenkte å gi en flaske vin til de fleste.. I stedefor å kjøpe masse ræl som de kanskje ikke kommer til å bruke uansett:)) Svigers og mormor barnebilde...Ellers så synes vi det er litt tull å kjøpe noe til foreldre egentlig. D har jo ALT. Men da må alle være enige om det og det er de ikke så da... PUH.

Skrevet

Skal si dere tenker på gaver tidlig! Men kjempefin tråd.

Oldeforeldre og kanskje besteforeldre kan få et album fra japanphoto. De er kjempefine!

Resten har jeg ikke tenkt på enda, så vi får bare holde tråden oppe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...