Gå til innhold

Hel melk? lett melk? morsmelkerstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er neimen ikke lett!!!!

sønnen våres (12 mnd) hadde gått ned i vekt (30 gr bare men dog) på forige kontroll fordi vi hadde sluttet med morsmelkerstatning.. det var så mye styr pluss at han nesten ikke ville ha noe...

så da sa legen at vi skulle gi hel melk til han...

og helsesøstra sa at vi skulle fortsette med erstatningen...og ikke hel melk..

hm..

hvem hører man på?

nå har vi gitt litt begge deler egentlig... men han vil fortsatt nesten ikke ha morsmelkerstatning...(skjønner i grunn det godt,det lukter og smaker æsj... hehe)

så det kan vel ikke skade og gi han hel melk... dem fikk nå det før også???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt han det han liker best. Unger går opp og ned i vekt og så lenge det ikke går utover trivselen så ville jeg gjort det jeg følte var rett.

Ikke enkelt å skal forholde seg til flere forskjellige meninger hos fagfolk, så følg hjertet ditt du :)

Skrevet

Jeg for min del ville gitt helmelk:) Helsesøsterene er jo helt besatt av at alle barn skal følge en perfekt vektkurve og helst være gode og runde alle sammen. Alt som avviker fra gjennomsnittet er feil. Jeg har ei lang og slank jente som vokser i rykk og napp og pga dette hatt masse styr med helsestasjonen. legen vår er bare helt oppgitt på de. Hun ser heldigvis en sunn, blid, frisk og svært aktiv jente.

Skrevet

Hvis han ikke liker mme, så kan jeg ikke skjønne at det er fornuftig å tvinge det i han. Jeg har en venninne som har blitt anbefalt å gi helmelk til babyen sin på 4-5mnd fordi hun nekter å spise mme (flere årsaker til at hun nekter å spise det...), så når han er 1år ville jeg hørt på legen som sier helmelk

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg det grann om hva lege eller helsesøster mener om akkurat dette, men gitt det som barnet foretrekker. Betyr lite til og fra så lenge han ikke har kumelkallergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...