Gå til innhold

Baby på 3 mnd sover 10-12 timer om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså de første dagene dette skjedde var jeg i fyr og flamme, det var jo så deilig. Men nå som det bare fortsetter. han sovner i 11 tiden etter kveldsamming(Han får kun mm) og da våkner han ikke før i 9 halv 10 tiden, noen ganger ikke før 11. Er dette egentlig normalt? Han virker jo helt fin ellers og smiler og ler og virker ikke speiselt slapp. han får mat når han vil ha det og legger på seg, men det har jo blitt litt sjeldnere siden han sover så mye. På ammehjelpens sider så står det at du bør vekke dem om natta, men det orker jeg bare ikke. Men jeg har fått mindre melk når det går så lang tid fra kveld til morgenamming så derfor blir jeg litt bekymret. Er det andre her som har opplevd noe lignenede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke vekk han. Det trenger du ikke. Begge barna mine sov 10-11 timer fra de var 9-10 uker gamle og har gjort det siden. Så lenge de legger bra nok på seg er det ikke noe problem, og betyr at de har kommet inn i en mer normal døgnrytme. Det er bare når de er under 5 uker at man bør vekke dem, men er han 3 mnd er det ikke noe problem. Bare å nyte å sove hele natten. :)

Kan være at du har en del spreng om morgenen og mindre melk til siste måltid, men dette justerer seg selv etterhvert. Jeg brukte ofte mye lenger tid på siste amming. Det jeg gjør nå er å ha to tette amminger før hun legger seg.

Dersom du vil få mer kveld for deg selv kan du etterhvert vekke han tidligere om morgenen og legge han tidligere om kvelden. Datteren min på 4 mnd våkner nå ca kl 7 og legger seg kl 20.

Skrevet
:) takk for tips. Jeg har ikke hatt så mye melkespreng om morgenen, de 2 -3 første nettene han sov hele natten hadde jeg det, men nå er det veldig sjeldent det skjer om morgenen. Men jeg merker jeg har mere melk om morgenen så noe varier det sikkert av seg selv. smart med å legge han tidligere og tidligere, men foreløbig tror jeg at jeg nyter en lang morgen :P
Skrevet

Det skjønner jeg. :) Det gjorde jeg med sønnen min også. Blir noe helt annet med to små i huset og man må opp tidlig pga eldstemann... Da er kvelden etter de har lagt seg rimelig hellig. :) Men kos deg med å sove hele natta. Det er herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...