Gå til innhold

blir gaaaaaal av potte trening tull!!!!!!!!!!!!!11

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så oppgitt...enseste eg krever er at hun sitter på potte en liten stund hver dag..hun får belønning for å sitte på potta og så håper vi jo selfølgelig det kommer noe i den da...vil liksom ikke presse henne....ofte vil hun ikke sitte på potta og sitter hun på potta går hun av potta når hun skal tisse eller besje og gjør dette vedsiden av potta????????? grrr...går rundt med bekkenløsning og stor maga å vasker tiss og besj..auuu...noen som kan hjelpe???? hvordan få henne til å like potta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Min opplevelse er at det var ganske nytteløst før hun var motivert selv, og da var hun nesten 2,5. Hun er ganske glad i klær, og fikk det plutselig for seg at hun svæært gjerne ville gå med truser akkurat som de store jentene! Da ble hun fortalt at for å bruke truse måtte hun slutte med bleie iallefall om dagen. Plutselig gikk motivasjonen til værs og hun gikk inn for det med liv og lyst. Da gikk det plutselig av seg selv og var gjort på en uke.

Med nattebleien hadde vi også først litt motivasjonsproblemer. Men plutselig hadde hun verdens høyeste ønske om å få en my little ponny. Vi blei enig om at hun skulle få det når hun sluttet med nattbleien. Da bestemte hun seg for at dette skulle hun få til, og i løpet av noen dager hadde vi helt tørr seng. Så hos oss er det tydeligvis motivering som skal til, iallefall når de er fysisk klar for det.....

Skrevet

Kanskje ho ikkje er klar for det enno? Eg ville latt vere å pushe, og heller vente nokre veker med å prøve igjen. Blir kanskje lettare etter ei stund utan "pottemas". Kanskje sete på doen og krakk til å klatre på er kjekkare enn potta?

Går ut ifrå at ho er i "passande" alder for å slutte? Dei fleste blir vel tørre på dagtid rundt 3-årsalderen trur eg. Jenter og tøybleiebarn blir visstnok tidlegare tørre enn andre, generelt sett.

Skrevet

Sliter med akkurat det samme selv!!

Min sønn blir 3 år hver øyeblikk, men han er tydeligvis ikke motivert i det hele tatt. Både potte og dosete er prøvd, han gikk uten bleie i 14 dager i sommer, men tisset og bæsjet hele tiden inne på gulvet, eller stolen, eller enda bedre sofan :-)).

Prøver og ikke presse han, men ber han si ifra når han skal tisse eller bæsje, spurte han også med jevne mellomrom om han ville tisse, men svaret var alltid det samme NEI! Etterhvert begynte han og "holde seg" når han ville bæsje, jeg så han hadde vondt, for han ble hard i magen og ville ikke gå på potte/do.

Dette virker jo helt håpløst! Er han ikke motivert? Tenker at gutter er "treigere" enn jenter. Men hører gjerne fra flere.

Skrevet

Datteren min sluttet med bleie da hun var ca 2.5 år. Jeg kan ikke huske at det var noen problemer. Hun er dessuten ekstremt god til å holde seg, og hun har hatt svært få uhell. Sønnen min derimot er ikke like lett å vende av. Han er snart 3, og ofte tørr på natta. Han kan ofte kjenne at han må tisse. Så han har tisset på do en del ganger. Til og med stått opp på kvelden for å tisse (og så lagt seg fint igjen). Han har ikke kontroll på når han må bæsje. Han har aldri bæsjet på do, og når han går uten bleie bæsjer han stort sett på verandaen :( og han smører det gjerne ut. Jeg føler at han ikke er helt klar for å slutte med bleier ennå. Tror ikke han klarer å kjenne at han må bæsje før det kommer. Jeg satser på at det løsner i løpet av høsten. Men nå skal han begynne i barnehagen igjen, så det blir ikke like mye tid til dotrening.

Skrevet

takk for svar:) innser at det kan være litt tidlig...hu er bare 1.5 år:) men hun er veldig ivrig på å lære nye ting, hu blir veldig stolt når hun får til noe nytt:) trudde det skulle gå så fint med denne potte treninga:) vi får prøve igjen seinere:) neste sommer kanskje? hu har yngre venner som sitter på potte,trudde vi var sint ute,men det var vi visst ikke:)

Skrevet

ikke sent ute i det hele tatt:) Er hun ikke motivert, så går det bare ikke. Vi prøvde i fjor sommer da gutten vår var 2 år, men han var ikke klar i det hele tatt. Nytt forsøk når bhg stengte i sommer, han var tørr på under en uke.

Bare vent litt, så er hun nok klar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...