Gå til innhold

Til dere som har tatt KS med tvillinger..

twingirls;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt vanskeligheter med å passe på ungene etter keisersnittet? Tenkte kanskje man ikke er i så god form etter ks at det blir vanskelig å passe på to. Hvordan har det vært for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var jo på sykehuset første uke etter KS og da fikk jeg jo hjelp,gikk helt fint å ta meg av twins etter KS.jeg var igrunn i superform etter KS,og man har jo lov å løfte ungene(en om gangen...)...problemet mitt var i grunn at jeg følte meg i så god form at jeg hadde vanskelig for å huske at jeg ikke skulle løfte så tungt de første ukene...

Skrevet

Jeg hadde heller ikke noe problemer etter mitt keisersnitt. Hadde hastesnitt på kvelden og var ute å gikk i gangene neste morgen. Eneste var at jeg merket det når jeg skulle opp av sengen den føste uken men, fant fort en teknik som gikk greit.

Ellers hadde jeg det også som sognemor at jeg glemte meg litt bort det med løfting.

Skrevet

Hei!

Gikk så fint med meg. Hadde hastekeisersnitt på ettermiddagen, og dagen etter var jeg oppe og gikk. Lå litt lengre på sykehuset jeg da ettersom jeg hadde svangerskapsforgiftning.

Skrevet

KS med twins er helt gull!!! Du får alt du vil ha av smertelindring etterpå og du går som en gud i gangen og synes synd på de som går gakkgakk gange etter normalfødsel. Virkelig en god opplevelse!!!! Mye bedre enn vanlig fødsel..... synes jeg da.... ;)

LYKKE TIL!!!!

Skrevet

Synes det har vært så mykje snakk i det siste om at det blir tatt for mange keisersnitt? Kan forstå dei som tar keisersnitt pga komplikasjoner som svangerskapsforgiftning, morkake foran åpningen, problemer hos barnet/barna og så videre...

Men eg tenker på dei som tar keisersnitt fordi dei ikkje vil føde vaginalt... Selvføgelig er det lov å vere "redd" for å føde, mange sliter med fødselsangst! Men når det gjennom studier er bevist at det fysisk sett er bedre for både mor og barn å føde "vanlig", så forstår eg egentlig ikkje koffor det blir innvilga så mange keisersnitt?

Så lenge mi og barna si helse holder seg og dei ligger i rett leie, så er målet mitt vanlig fødsel :)

Skrevet

Det er 5 uker siden mitt snitt, og jeg sliter fortsatt med vondt i magen. dvs i såret. Jeg kan ikke gå særlig langt av gangen, og blir det for mye bæring av barna går jeg helt krokrygget til slutt. Hadde jeg fått velge ville jeg født vaginalt. Har en muskelknute som stenger for åpningen, så jeg kunne ikke det. Det var også masse komplikasjoner med selve snittet, så alt i alt er jeg ikke særlig fornøyde med mitt ks.

Skrevet

Nei! :)

Jeg lå på sykehuset en uke etter keisersnittet - og da vi dro hjem kunne jeg fint ta vare på barna mine selv. Kroppen klarer å tilpasse seg det den må - og med to barn i hus, var jeg bare nødt til å komme meg fort nok ( og det gjorde jeg!:)

Det er jo viktig å bli på sykehuset så lenge at du føler deg trygg på å dra hjem. Ta imot all hjelp du kan få og ikke være redd for å spørre om alt du lurer på :)

Jeg møtte et fantastisk personell - som hjalp til med alt. De tok tvillingene 5 av 7 netter, slik at vi fikk 5-6 timer sammenhengende søvn. Så tok vi tvillingene de siste nettene, og følte oss klare til å dra hjem etter en uke.

Det har med andre ord gått kjempefint!:)

Skrevet

Jeg fikk mine to med keisersnitt for 18 dager siden, og har ingen problemer med å håndtere de hjemme. På sykehuset får man uansett mye hjelp, både med vaginal fødsel og keisersnitt. Nå skal samboeren min være hjemme i 4 uker, og han håndterer alle løft av vogn, bilstoler, matvarer etc. Formen er nok på plass når jeg skal være alene hjemme igjen. :-)

Keisersnittet mitt var ukomplisert, men jeg hadde sterke smerter i nærmere 10-12 dager, og hadde min første dag uten smertestillende for 4 dager siden. Jeg har en datter på 3 år, og synes det er dumt å ikke kunne løfte henne opp og herje med henne som før. Jeg fødte henne vaginalt, og er ikke i tvil om at jeg synes vaginal fødsel er best. Samtidig er det jo flott at ks "finnes" når man trenger det. Jeg hadde katastrofesnitt med narkose pga navlesnorframfall og er jo fornøyd alt i alt. Men heia vaginal likevel... :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...