Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har hørt noen som sa at barn skulle drikke H-melk, ikke lett melk når de skulle begynne å drikke melk. Visst nok fordi det er mer næring i H-melk...????? Kan det stemme?
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 På helsestasjon hos oss sa det at man skulle gi lett melk, eller ekstra lett melk (fordi den er tilsatt d-vitamin). De sa at det var for mye fett i H-melken. Også sa de at man kunne beg. å gi det fra de var 12 mnd.
*1+1=2 små* Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 jeg synes dette er så rart, fordi jeg er fra tyskland og der får man beskjed om å gi ungene H-melk, vi drakk jo melka som kom rett fra kua nesten(bodde på landet) og det er MER enn 4%fett i det skal ejg si deg...ingen av oss er hverken overvektig(ok litt etter svangerskapet) eller syke. Veninna mi sitt tantebarn nekter å drikke mme, og de fikk beskjed av en tysk barnelege om å gi h-melk. Snodig at alt er så farlig i norge..så HI jeg vet ikke helt:P Jeg gir snuppa mi mme nå, men hun har fått smake på litt div. allerede
Tredjemann på vei :D Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Du må spørre helsestasjonen hva som passer for ungen din, for noen babyer trenger ekstra fett, men normalt trenger dem ikke det. Dersom babyen følger en fin vektkurve er det best å gi lett- eller ekstra lett melk.
kyllerylle Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 ja og i Danmark giver man kun økologisk mælk til små børn, mens man i Norge kun får økologisk letmælk så da kommer vi til at give det - fedtprocent eller ej!
idapia84 Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Jer fikk beskjed fra min helsesøster at det poenget mer H-melken ikke er om barnet trenger å legge på seg, eller gi lettere melk for de litt større... det er fettet i H-melken som er vist veldig sunt for hjernen til våre små hun sa at i fjor var det lettmelk som skulle gies..men pga det med hjernen som de har funnet ut..er det bestemt H-melk:) Nå sier jo ingen helesøstre det samme da...men jeg gir H-melk til jenta mi fordi:)
Gjest mphs Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Melkefett er ikke sundt fett det er mettet fett. Det er derfor det er annbefalt å gi L-melk eller ekstra L-melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå