Gå til innhold

6 mnd. - hvilket sove- og spisemønster har dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvis dere har noe i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På grunn av ferie og mye reising så har vi gitt opp alt som heter rutiner her i huset. Håpet er at vi skal få litt orden på både mating og soving når varmen gir seg. Men ett lite mønster synes jeg å ane. Det ser ca sånn ut:

Mini våkner i 6-tiden. Mannen min tar han da en times tid før han går på jobb. Så er det innatt i sengen til meg for å få mat. Noen ganger sovner vi der inne og sover videre i noen timer, men som oftest står vi opp, leker litt til og etter en time legger jeg han i vognen. Da sover han gjerne i to timer.

Når han våkner igjen er det mat, lek og etter ca to timer (i 12-tiden) er det trilletur. Kan da sove i alt fra 1 til 2,5 timer.

Ny runde med mat, leking og gjerne litt påfyll med pupp. Nå i varmen spiser han mye oftere.

Ny trilletur i 4-5-tiden. Da sover han i ca 30 min. Når vi kommer hjem får han pupp, en halv porsjon grøt og gjerne litt fruktmos.

Kveldsstell rundt halvåtte, deretter pupp og 90ml mme. Han sovner som oftest mellom 20.00 og 20.30. Han får pupp igjen når vi legger oss og en gang i løpet av natten.

Hmmm... etter å ha skrevet dette ser jeg at vi faktisk har noe som minner om rutiner :)

Skrevet

Vi står opp kl. 9 (klarer ikke få startet dagen tidligere, vi er visst B-mennesker både babyen og jeg...)

Pupp til frokost

Sover fra 11.30-13 ca.

Pupp + en liten posjon med grøt (har nettopp begynt med litt fast føde)

Ny soverunde fra 15-16

Pupp (+ litt frukt om vi har)

Kveldsstell, pupp og natt kl. 19-19.30

Har 2 måltider i løpet av natten, som regel kl. 1 og kl. 5

Slik er vår dag sånn ca.

Hun fyller 6 mnd om ei uke.

Skrevet

Har gode rutiner. Som gullet har "laget" selv...

ca 06:30, våkner, pupp i senga, sovner i senga mi

ca 09.00, våkner igjen, vi står opp

ca 11.00, fruktmos, litt pupp, sovner og har en liten dupp

ca 14.00, pupp

ca 17.00, pupp, liten dupp

ca 18.30 grøt, og vann

ca 19.30, nattapupp, sovner, sover til morgenen etter

Skrevet

Har sklidd litt ut pga. ferien her, men vi jobber oss langsomt på vei inn igjen i rutinene. De er noen lunde som følger:

- Våkner mellom 0700 og 0800, og får flaske (240ml).

- deretter liker han å ligge og slappe av, evt. sove litt til frem til 0900-0930. Da står vi opp.

- Nytt måltid(grøt+frukmos) igjen mellom elleve og tolv alt etter som når første måltid var, og deretter er det formiddagslur, som er på rundtom 2 timer (noen ganger mindre, andre ganger opp mot tre timer).

- Mat igjen (middagsglass+frukt e.l.) mellom tre og fire, og deretter tar han en liten blund sånn i femtiden (sover alt fra 15 min. til en time, avhengig av lengden på første blund)

- kveldsmat veksler litt mellom grøt og melk, han spiser sånn ca halv sju.

- ca sju er det leggetid, og da sover han helt til neste dag, uten måltid.

sånn er det som oftest her i huset, men noen dager kan han plutselig bestemme seg for å sove myyye lenger, eller myyye kortere på morgenen, og da sklir selvsagt hele rutinen ut. Men det er vel sånn det er :D

Skrevet

Er ikke helt innkjørt i rutiner ennå ,men d ser ca slik ut;

ca;8.00 pupp

9.00-10.00 dupp

11.30 grøt og pupp

12.00-13.00/14.00 dupp

15.00 middag og pupp(spiser ikke så mye middag ennå),litt frukt

15.30-17.00 dupp

kveldsstell m grøt og pupp 18.00,som regel i seng 18.30(er kjempetrøtt!)

Pupp1-2 ganger om natta(ca 11.00 og 04.00) Står opp mellom 6 og 8, varierer veldig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...