manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hei,jeg har kjøpt pergotime på lillepille,men er litt i tvil om jeg skal begynne å ta den.. Her er saken; jeg var hos lege for utgreiing oktober 06,ble fastslått at jeg hadde over 15! umodne egg i hver eggstokk,og legen mente jeg ikke hadde eggløsning,men han mente også at jeg ikke hadde noen andre tegn på pcos,så jeg er derfor usikker på om det er pcos jeg har? Men han ville likevell starte meg på pergo feb.06. MEN! (lykke!!) jeg ble gravid av meg selv (?) rett etter utgreiinga, jeg lurer derfor på (dette er muligens et dumt spørsmål) ,kan det være at alle testene (innvendig u.l) har gjordt slik at et egg løsnet? og det er dette som gjorde at jeg ble gravid den gangen? I allefall,nå er min nydelige sønn 1år,og vi er klare for nr to,men e.l ser ut til å la vente på seg.. hva ville dere gjordt? blir veldig glad for svar!
Deyn Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Ta kontakt med legen din igjen, du. Det er det tryggeste.
Lillevenn33 Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Jeg tror det er høyest usannsynlig at du fikk EL pga gynekologisk undersøkelse. Det var nok ren tilfeldighet. Ellers er jeg i en lignende situasjon som deg. Jeg har PCOS og ble gravid på egenhånd uten hjelp. Nå er sønnen min ett år, samme som din, og vi prøver på nr. 2. Jeg har EL av meg selv da, men det tar tid, kommer gjerne rundt dag 30 i syklusen. Har hatt mensen 3 ganger siden fødselen. Jeg går nå på min første kur Pergo og er i dag 23 i syklusen. Ingen EL enda. Pergo har ikke klart å gi meg EL på "normal" tid, noe som jeg håpet på. Har en mistanke om at EL blir forsinket, og at Pergo ikke fremsynder EL noe særlig på meg. Men Pergo kan gjøre at EL blir "sterkere", dvs at egget utvikler seg riktig for å gjøre en graviditet lettere. Så nå håper jeg på det da. I din situasjon, når EL lar vente på seg, da ville jeg i hvertfall valgt Pergo. Det er avhengig av hvor lenge dere har lyst til å vente på en eventuell graviditet. Hvis du lar naturen gå sin gang så kan det muligens ta opp til ett år eller mer hvis du ikke har EL så ofte. Pergo gjør at du får EL, selv om den ikke nødvendigvis kommer på dag 14 som jeg trodde! Pergo gjør det sikrere at du får EL slik at du slipper å vente i mange måneder på en eventuell EL. Har du fått mensen tilbake etter fødselen? Hvis ikke er det første du da bør gjøre å ta medisin for å vekke frem mensen, og så ta Pergo for å vekke frem EL. Jeg ville gjort det, hvis jeg ønsket å være gravid innen rimelig tid. Håper dette var et godt svar
babylengsel Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Pergoen forskyver nokk EL,men den kommer som regel.Dessuten opplevde jeg at pergo ga enda "etter virkning" i en pergo fri måned. I en slik pergo fri mnd ble jeg gravid ,i 2002. Jeg gikk på dobbel kur + en dag ekstra en vanlig(gyn anbefalte)
tigergutt<3 Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 jeg ville ikke ha begynt på pergo uten samråd med lege først. Hvis du blir overstimulert så kan du faktisk få masse modne egg. Ofte så bør en pergo kur følges opp å sjekkes. Det er tross alt en stor mengde hormoner som skal inn i kroppen. Har selv blitt spontant gravid etter mange års prøving med nr 1, og måtte igang med pergo etter lang tid med prøving på nr to. Men gjorde det sammen med en gynekolog slik at alt var trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå