Gå til innhold

Uvel i dag, håper det er modning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man blir kvalm, løs mage å litt lettere uggen... rett å slett kroppen som gjør seg klar.

Jeg var det 2dager før jeg fikk nr 1, denne gangen har det vært litt fram å tilbake.kvalm for 2 uker siden,så gikk det over...kvalm igjen for noen dager siden-så v det over..

Har termin på lørdag, men er farlig pigg å rask :(

Skal til JM i dag, skal få henne til å sjekke meg å nappe litt i limorhalsen hvis det er mulighet til det.

Hvis ingentting er klart-så tror jeg at jeg begynner å presse :)

Når jeg fødte sist så var jeg i toppers form den dagen det startet. Tror kroppen rett og slett var klar!!!

Jeg gikk en 30min tur på dagen, trente noe styrke (noe jeg ikke hadde for vane å gjøre så alt for mye av..) Men bare noen gravidøvelser liksom... Også hadde vi en desperat sexøkt når vi la oss.

Da vi skulle sove (kl. 23) klarte ikke jeg å slappe av. Var fortsett helt gira!! Fikk litt ømmhet/murring/svake smerter (?) i magen, så jeg følte for å stå opp igjen. Tok meg et bad og prøvde å roe meg ned, men adrenalinet mitt forsvant liksom ikke. "smertene" ble mere vonde og kl 00:30 vekte jeg samboer. Da gadd jeg ikke sitte oppe alene lenger..Han begynte å telle toppene.

Etter en times tid begynte jeg å kaste opp!! Det var jo litt rart da..men gikk greit. Kastet i grunn opp under store deler av fødselen også.

03:30 dro vi på sykehuset. Da ble magen målt om alt var bra og åpningen var på 4 cm. Så her var det fødsel på gang!!!

Det gikk sakte men sikkert framover. Stoppet opp litt ved 5-7 cm. Ble tilbudt epidural (åssen skrives det..?) men takket pent nei. Jeg fikk akupunktur og petedin..ble temmelig sløv, så hadde ikke sjangs til å føde på annet vis enn på ryggen. Fikk vepsestikk også (saltvannspapler) Det er IKKE å anbefale. Det værste jeg har opplevd noen sinne!!!

Men hvertfall..

Kl. 12:00 ca begynte smertene virkelig å bli sterke(re), og nå var det skikkelig trøkk!!!!

Kl. 14:30 hadde jeg 10 cm og fikk lov å presse. Pga petedinen, så merket jeg aldri noe til pressefølelsen, så jeg bare presset på hver gang det kom en ri jeg..Tok 30 min, så var gutten vår ute, på termindatoen, kl. 15:00 :-)

Fikk 2 sting, men det var kun "pyntesting" som jm sa så pent..Revnet hvertfall ikke no.

Dette er nå snart 3 år siden. Det ble en lang fødsel, men den var absolutt ikke noe skummel. Kan vel se på den som helt normal.

Tenkte det var greit for noen å lese litt om fødseler som går fint. For de fleste gjør det jo det..men uheldigvis hører men stadig om dem som ikke har noen god opplevelse av egen fødsel.

I mellom slaga, så filmet vi litt og tok noen bilder. Prøvde å spise litt og fikk litt is og te..Siden jeg kastet opp var det viktig å få i seg noe. Det var ikke lett. Det eneste jeg hadde lyst på var eple, men det var da selvfølgelig ikke å oppdrive!! Så det skal ned i baggen min nå veit jeg ;-)

Lykke til alle sammen! :-)

Jeg har 20 dager igjen til termin :-D

JIPPIII! Eller...hehe...

er uvel i dag jeg også...løs mage..hodepine..null matlyst...rett og slett ikke i form. Satser da på at det er modningen!! Weee:-D

(Må nesten le også...roper hurra fordi jeg er dårlig!! Skal si man blir RAR av å være høygravid!)

Ha en fiiin dag jenter!

Annonse

sånn var jeg i går og! men avskrev det litt som vanlig mageknip og sånt, men følte meg ganske rar i hele går og kjente veldig etter.. i dag er tyngdefornemmelsen veeldig til stede.. har termin 11 aug og har regnet med overtid pga forrige gutt kom 12 dager over.. men det kan vel likesågreit skje meg at ting setter igang litt før.

Kjenner igjen litt det der med urolig i kroppen og.. sikkert fordi man er litt spent og venter på det som skal skje.. Håper håper! Storebror skal på weekend-ferie med bestemor denne helgen, så hadde passet perfekt med en fødsel nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...