Alle gode ting er 3:) Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hvor lenge kan man ta det når man er gravid? Skal jeg slutte nå som jeg er 12 uker? Eller bare fortsette? Det kan jo forhindre SA. Det gjelder vel etter 12 uke også? Selv om sjansen for det er mindre etter 12 uker? Hva med de som er med i preg met studien? De tar jo metformin hele svangerskapet..Lurer på hva dere andre har gjort/tenkt til å gjøre.. Legen min er usikker ang dette han også.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta de gjennom nesten hele svangerskapet siden de kan forebygge både SA og fosterdød. Men ikke ta de ved fødsel da det kan gi melkesyreforgiftning, så derfor slutte i uke 36.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Man skal ikke gå på Metformin uten ekstra tilsyn av lege pga det er ike dokumentert virkning. Det er derfor PregMet studiet pågår, og de som er med på det går oftere til kontroller og får flere ultralyder. Jeg gikk på Metf. uten "lov" helt i begynnelsen, og når gyn fikk vite det fikk jeg straks beskjed om å slutte! Man skal ikke selvmedisinere segselv uten tilsyn.. Er du ikke med på PregMet studiet?
lindynatt Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Det er feila t det ikke er dokumentert vikrning, dette er noe som de norske legene sier.. Dette er en del eldre lenker om dette temaet: http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html Jeg anbefaler å informere seg selv og ikke høre på legene som ikke har sett utenfor landesgrensene.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 Det jeg har lest er at det finnes flere studier på det. Men de er ikke omfattende og nøyaktige nok til at de kan regnes som "godkjente"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå