Gå til innhold

Da har jeg fått mine 2!!

ceso

Anbefalte innlegg

den 21 juli ble jeg satt igang etter å ha ligget på sykehus med alvorlig bekkenløsning og svangerskapsforgiftning samt premature veer i over 2 uker.

Var rimelig dritt lei uansett og ganske klar da legen kom inn på legevisitten og sa at de hadde tenkt til å sette meg igang. Jeg hadde allerede 4 cm åpning så alt de behøvde å gjøre var å ta vannet, noe de oxo gjorde ca kl 9.20.

Etter ca 20 min fikk jeg de første mensenmurringene og de bare økte på litt etter litt. Da klokken hadde blirr 14 hadde jeg veer med 3 min mellomrom og jeg kjente kroppen jobbet bra der jeg gikk.

Mamma og sambo skiftet på å massere, gi meg drikke og legge kalde og varme kluter på ryggen og panna mi.

Da klokken ble 14.30 kjente jeg at jeg fikk nedpress veer og sa fra til jordmor at jeg burde komme meg i seng nå for nå kjente jeg igjen tegnene på at det er like før jeg må presse; jordmor kjente og joda, hadde 7-8 cm åpning så her var det bare å komme seg i seng,

fikk jeg satt meg i sengen og fikk noen veer som kunne drept en flodhest kjentes det ut som. hehe

så ville jeg presse

Klarte ikke presse da jeg satt isengen så jeg fikk lov til å snu meg og stå på huk med ansiktet mot veggen og det var deilig!!

Etter 1 rie var klokken blitt 15.04 og lille Maximilliam Sean kom til verden.

Etter noen sekunder kom jordmor og sa at jeg måtte snu meg fort!

De mistet fosterlyden på tv2 og hun ville heller ikke dette ned i magen min men lå langt oppe.

Jeg snudde meg og lege ble tilkalt.

Han tok UL og så at tv2 hadde snudd seg til seteleie under fødselen av tv1 og at fosterlyden ikke var så bra som den burde ha vært. Han ropte hele tiden at jeg skulle presse, men jeg klarte ikke for veene mine hadde stoppet. De forsøkte å sette meg på drypp, men veene var så korte at de ikke fikk noe effekt på kroppen min. Plutselig så nesten skrek han at de skulle sende mreg på operasjonsrommet. Han ville løpe i forveien og prøve å rekke å ta meg imot, men uansett skulle et kriseteam stå der klar.

Plutselig lå jeg på en trille med mange mennesker som løp ut i korridoren med meg på vei til operasjonsrommet for et hastekeisersnitt. ¨

Da vi kom inn på rommet der var det fullt av grønnkledde mennesker som begynte å stikke, dra og sette klistremerker rundt om på kroppen min uten at de sa ett ord til meg.

plutselig er jeg en maske komme mot meg og en anestestilege som sa at han skulle gi meg narkose for de måtte ta ungen fort.

Jeg sugde til meg masken og pustet så dypt inn jeg kunne (for det hadde jeg sett på tv at de gjorde), men ingenting skjedde!!!

Jeg kjente at det kom noe, men jeg ble ikke trøtt eller noen ting. Da fikk jeg full panikk og skrek til legen at jeg ikke kjente noe virkning. Da trittet han bare på meg og sa at jeg bare hadde fått oksygen!!

Jævla idiot!!!

Dummere å si det med en gang istedenfor å gi meg full panikk!!!!

Plutselig kjente jeg en arm mellom beina mine og som gravde "der inne" og det var jævlig vondt!!!!

kan selv tenke deg at du er litt sår etter en fødsel og så har du plutselig en hånd laaaangt inni der...

plutselig kjente jeg at magen min sank ned og at de tok vannet. Legen skrek at jeg skulle presse og det gjorde jeg!

så kl 15.26 kom Alexandra Linnea til verden!!

Noen timer etter fødselen var det en meeegeeeet ydmyk operasjonslegelege som kom inn til meg for en samtale etter den dramatiske slutten på min æra som fødende.

Han hadde tatt det som en selvfølge at jeg hadde tatt epidural for det var noe mer eller mindre alle tvillingfødende gjorde!

Da han skjønte at jeg ikke hadde tatt det hadde han mye mer forståelse for at jeg skrek så høyt som jeg gjorde og jeg fikk masse ros for at jeg var så tøff og "lydig" selv under smertene og det hjalp litt!

mine to vakre barn som ble født i uke 36+6 var ikke store for alderen akkurat, men det visste jeg.

Maximilliam Sean var 46 cm lang, veide 2830 gram og var 34 rundt hodet.

ALexandra Linnea var 45 cm lang, veide 2160 gram og var 32 rundt hodet.

så nå er vi hjemme og jeg nyter livet som 4 barnsmor

Fortsetter under...

gratulerer så mye.. må si det hørtes tøft ut.. uten epidural.. du er gal.. jeg hadde aldri klart det uten det!! hørtes ut som teamet ditt var litt på tuppa.. trodde de klarte å være helt rolig jeg. jeg hadde også dramatikk med de var så rolige så jeg skjønte det ikke før etterpå at det hadde vært litt dramatisk!! syns barna var store jeg.. fine navn forresten. kos deg med alle barna, livet med tvillinger er utrolig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...