Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kalle vesla i magen for Tiril - hvis det er en jente da - har blitt litt usikker i det siste :)

Hva synes dere om navnet? For meg er det litt uvanlig - kjenner ingen som heter det, men har møtt ei jente/dame en gang som heter det og synes navnet er både litt stilig og samtidig fint. Men for meg er det samtidig veldig uvanlig - og er ikke sikker om jeg er helt komfortabel med det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138341551-hva-synes-dere-om-tiril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et nydelig navn! Har selv en datter som heter det. (Bare at vi skriver med to l'er; Tirill). Vi hadde bestemt oss for at en evt jente skulle hete de lenge før vi fikk barn. Har alltid likt det. Det er ikke veldig mange som heter det, men kjenner/vet om et par. Liker navn som ikke alle andre har, men folk alikevel kjenner. For meg er det et navn som passer til en nydelig, sjarmerende og litt luren jente. Samtidig som det er flott på en voksen kvinne. Har bare fått positive tilbakemeldinger på navnet Vet folk er ærlige, for det var mange som ikke likte navnet til storebror med en gang. Og de kommenterte det. Men har vent seg til det etter hvert. I tillegg er det et relativt lett navn å si for unger (Dvs de kutter r'en i begynnelsen, men det likner uansett). Eldstemann heter Severin. Han strevde lenge med å si navnet sitt.Han syntes det var veldig flaut. Endte med at han begynte å si at het Tore i stedet. Morsomt nå i ettertid,men helt grusomt for han da han ikke fikk det til. Så neste unge skal definitivt få et lettere navn!! Kansje et tips som kan være greit å ta med når dere skal velge?

Lykke til med valget uansett!

Annonse

Takk for svar. Vi har en jente fra før som heter Karoline, jeg har lagt inn innlegg her før og spurt hva som passer til. Vi har tenkt lenge på Kristine, men så har jeg blitt så usikker.

Sambo er veldig bestemt av seg - så lenge vi tenkte på Kristine så ville han nesten ikke høre snakk om andre navn. Men når jeg foreslo Tiril så likte han det med det samme - og nå sier han at hun skal hete det!

Jeg har tenkt at så lenge han lar barna få mitt etternavn skal heller han få siste ordet på fornavn. Men jeg må liksom se barnet først.

Strengt tatt synes jeg Karoline og Kristine passer bedre enn Karoline og Tiril, men alt blir jo en vane. Og navn får en annen betydning etterhvert som man blir kjent med barnet som har navnet tenker jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...