enbolleiovnen Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 ja, mener du skal ha krav på begge deler. gå til legen din og få en rekvisisjon til en fysioterapeut som kan behandle bekkenløsning. han/hun skal følge deg gjennom graviditeten og vurdere om du trenger oppfølging etter fødselen.
Loppelure...med bøllefrø!! Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 JEg var hos fysioterapaut i går på grunn av bekkenplager. Han sa at vi får dekket behandlingen hvis det kan defineres som bekkenløsning meg gavgvansker. Så er det jo opp ti hver enkelt behandler å definere sine pasienter. Jeg er heldigvis ikke veldig hardt rammet. MEn det er plagsomt. Men du har krav på behandling inntil et halvt år etter fødsel hvis det er behov for det.
temine Skrevet 5. august 2008 #4 Skrevet 5. august 2008 Bekkenløsning med gangvansker får man dekket 100 % av nav under graviditeten og i opptil 3 mnd etter fødsel. Spurte fysioen min i dag:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Man har krav på gratis behandling under svangerskapet og 6 mnd fra første behandlingsdato etter fødsel. Er selv teraoeut og har pasienter i opptrening/behandling 6 mnd etter om nødvendig.
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Dersom du får diagnose kronisk bekkenleddsyndrom, kan du få gratis behandling lenger enn 6 mnd etter fødselen også. Jeg har den diagnosen og gikk til fysikalsk behandling over tre år etter siste fødsel. Fikk dekt alt sammen.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Smiley `Vil ha 2009 baby`3pp Ja er det ikke pussig hva de skjuler for en når de kan. man må altså kunne regelverket til fingerspissene for å vite at man får det man har krav på. men nå må det sies at jeg har hatt en fastlege som ikke har virket, hennes svar på alt var paraseth. så får håpe at det ordner seg lettere for meg etter denne fødselen siden jeg har ny lege.
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Du får ha lykke til :-) så får vi håpe at du ikke har behov for årevis med fysioterapi etter fødselen :-) Jeg var hos en spesialist i fys.med og fikk stilt diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom. Han skrev da ut en henvisning til fysioterapi. Dette var nok til at jeg fikk dekket alle behandlingene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå