Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var junior borte for første gang....hos mine svigerforeldre. Det gikk faktisk kjempefint, til tross for at junior bare er 12 uker. De hadde han over to måltider, fra ca.11.30-18.30. Før vi leverte han hadde jeg skiftet på han hjemme, og når vi kommer for å hente han kjente jeg at bleia var full av tiss (den bula skikkelig) så jeg sa at her må vi skifte bleie. Da sa svigermor at de hadde skiftet bleie 1 gang. He,he, vi mødre ER ikke dumme. Jeg så straks da jeg tok av junior bodyen, at her hadde det ikke vært skiftet bleie siden før vi leverte han. (jeg så det på typen bleie han hadde på seg, en type han IKKE hadde i stelleveska), det visste jo ikke svigermor, så der avslørte hun seg. Hvorfor i all verden må hun lyve om det? Hvorfor kan hun ikke bare si sannheten? Jeg tåler jo det.....heller det enn å oppage at hun lyver for meg. Føler at jeg ikke kan stole på henne når det gjelder andre ting i forhold til mitt barn.

Noen andre som har vært borti det samme? Gjorde dere noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var dumt å ikke innrømme det synes jeg og forstår at du stusser. Det var dessuten drøyt lenge å gå med samme bleien synes jeg.

Det som antageligvis har skjedd er at din svigermor er uvant med å passe på en sånn liten kar og har hatt mye å tenke på og vært opptatt med å passe på ham og så har hun i farten helt glemt bort at han trengte å skiftes på. Og så syntes hun kanskje det var pinlig da hun skjønte at hun hadde glemt det.

Hvis hun ellers er flink med ham og du føler at han blir tatt godt vare på hos henne så ville jeg valgt å la det passere og tenkt at siden det ble litt pinlig denne gangen så kommer hun til å være nøye med å bytte på ham neste gang. Og så får du vel bare håpe at hun egentlig ikke ønsket å lyve for deg og ikke kommer til å gjøre det senere.

Det er sikkert litt prestasjonsangst ute og går for besteforeldrene når de skal passe barnebarnt alene for første gang. De er kanskje redde for at de ikke skal gjøre ting riktig, mye er annerledes innen spedbarnsstell nå enn da de var småbarnsforeldre. De vil sikkert gjerne vise at de klarer det og har kontroll. Og så ble det litt dumt da hun glemte å bytte på ham da.......

Skrevet

De burde faktisk være vant med å passe barnebarn nå, siden dette er 5.barnebarnet. Jeg lar det bare passere denne gang, men gjentar det seg flere ganger kommer jeg til å si ifra.

Sendte også med to rene flasker til to måltider. Hun hadde bare brukt den ene. Dette stusset jeg litt på. Joda, hun hadde bare skyllt den hun brukte til første måltidet, i kokt vann vel og merke, men dette er jo ikke nok til å ta knekken på eventuelle melkebakterier (han får mme). Ikke bare det, men flaska fra siste måltidet han fikk før vi hentet han sto på bordet med rester i. Junior satt på fanget mitt ved bordet og oppdaget den (har begynt å kjenne igjen flaska nå :-)). Dette fortalte jeg svigermor, hvorpå hun trodde han ville ha mer og gav meg flaska for at jeg skulle gi junior. Jeg sa klart ifra NEI, at det er uaktuelt. Da hadde restene i flaska stått i romtemperatur i 2 timer. Skal jo IKKE gi en baby rester etter 2 timer, kan jo være farlig. Melkebakteriene skal man ikke tulle med. Tror jeg får ta opp dette med de på en grei måte før de skal passe junior neste gang.

Skrevet

Veldig mange synes det er vanskelig og blir veldig usikre av å passe en såååååå liten baby...

Du virker jo veldig svigermorfiendtlig sånn i utgangspunktet synes jeg..

Er jo bare å la de ikke passe da. Det blir jo litt enklere når de ikke er så små lengre.

Greit at hun ikke gjorde ting etter boka,men hun var jo snill som stilte opp for deg!

Si klart ifra at sånn og sånn skal det gjøres,det er best fordi bla bla bla... Veldig viktig å ikke gå i angrep,for de vil bare godt!

Hun gjorde nok alt i beste mening,og glemme seg kan alle gjøre. Greit,at det var litt småteit å juge om bleia,men kanskje hun skjønte at hun hadde driti seg ut da. Og at du kanskje kom til å bli sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...