Flyfly Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Valpen min på 4 mnd fant en ballong uten luft og svelget den! Er det farlig, eller vil den komme ut igjen av seg selv..?
bærtæ Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Det har vår tidl hund også gjort. Ikke farlig,- bidrar bare til en fargerik bæsj hehe;=)
Flyfly Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 Det var godt å høre Ble litt bekymret her.. Men da er det bare å vente på en gul en
*TINCO* Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 eh... det kan være farlig jo. du bør følge godt med på hunden din fremmover og følge med på at den kommer ut. også bør du kontakte veterinær for å høre hva som du må følge med på. det var noe du skulle gi de hvis de hadde spist ting som ikke er mat men det husker jeg ikke.. kanskje noen andre gjør det?
Flyfly Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 Uff, nå ble jeg litt usikker her.. Bør vel ringe veterinær i morgen.. Tror dere hun vil vere ok over natten..?
Fluffymum Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 du kan jo feks ta en telefon til en døgnåpen veterinær så får du sikkert råd, finnes en på Ensjø i Oslo, 22 68 35 00.
*TINCO* Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 det er jo ikke mye annet å gjøre nå. hvis det var på dag og du hadde kommet til vet med en gng så hadde nok vovven fått brekningsmiddel. nå er det bare å vente til i morgen. men hvis hunden mot all fomodning blir veldig dårlig i natt går det å ringe veterinær akutten, men det er DYRT hvis de skal gjøre noe. er ikke meningen å skremme men det er ikke ufarlig for dyr å spise ting de ikke bør.
Flyfly Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2008 Ringte veterinær.. Han sa at jeg skal se det litt an.. Dersom hun begynner å kaste opp sitter den nok fast og da må hun opereres Men håper den kommer ut på naturlig vis Hun går rundt og hoster litt nå, så jeg er litt urolig.. Håper virkelig det går bra med vår lille bebi å hun slipper operasjon..
*TINCO* Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 må bare ønsk deg lykke til med bebivovven. det er så fælt når det er så lite en kan gjøre. du får oppdatere i morgen..
bærtæ Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Heihei.. Beklager at jeg ga deg misvisende svar! Ser noen andre sier det kan være farlig:( Jeg er ihvertfall oppvokst med hunder og ene hunden vi hadde hadde en besettelse over ballonger. Var de blåst opp sprengte hun dem og spiste dem- og fikk hun tak i en pakke glefset hun gjerne i seg hele greia:/ På en utstilling kom jeg i kontakt med en oppdretter som hadde hatt et par slike hunder. Så derfor svaret mitt! Håper det går bra, også får du følge litt med på allmenntilstanden hennes ellers kanskje:) Et godt råd til slutt kan være å være litt obs på dette om hunden får en "ting" for dette. Virker som vår hund hadde en egen evne til å sniffe dem opp! Lykke til med vovvsen:=)
Flyfly Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2008 Ja, det er so grusomt å bare måtte vente å se..stakar liten.. Men nå sover hun søtt her Så da kryper jeg også til køys.. Får håpe det beste Skal holde dere oppdatert
Flyfly Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2008 En liten oppdatering.. Ballongen har fremdeles ikke kommet ut..så jeg er ikke beroliget enda.. Hun har spist lite eller ingenting helt til nå i kveld, da spiste hun tom skåla si..Det er vel et godt tegn, men det som bekymrer meg mest er at navlen hennes nå stikker ut som et brokk..noe som har blitt verre/større i løpet av dagen.. Planen er å vente til i morgen, og dersom det ikke er bedre kontakter jeg veterinær igjen.. Hva tror dere..? Kan det fremdeles gå bra på naturlig vis..? Hun leker seg og virker ikke syk, men jeg finner ikke ro før ballongen er ute..
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Bra at hun spiser skikkelig ja. Appetitt og god allmenntilstand er et godt tegn. Hvis ballongen setter seg fast eller gir andre problemer i tarmen blir hun skikkelig syk, sånn at du ikke er i tvil om at det er noe som plager henne. Det med at navlen stikker ut har jeg ingen vettug forklaring på. Lite sannsynlig at hun skal kaste opp ballongen nå som det er gått såpass med tid så du får kikke godt etter når dere har vært ute på tur/ eller hun har gjort fra seg inne. Håper det går fint med vesla di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå