Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg var på kombinert trille og shopping tur i sentrum her om dagen. Vi er fortsatt litt ferske, og jeg synes uansett at det er litt "vanskelig" å amme når vi er på tur. Men på kjøpesenteret på akerbrygge fant jeg amme rom. Det var flott innredet med sofaer med masse puter, og forheng. Det var virkelig en god ide på et kjøpesenter, det var stille og rolig der inne, så man slapp å stresse opp seg selv og babyen. Og ikke fikk man noen skjeve blikk fra andre folk heller...Kan virkelig anbefales )
anne* Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Oi - det visste jeg ikke at de hadde. Jeg er ikke helt komfortabel med kafè-amming hehe Mini er litt uberegnelig, og kan fort styre på noe helt forferdelig... Men hvor er dette ammerommet? Ved hvilke butikker?
VirreVirre Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Dette lette jeg også mye etter i begynnelsen. Vil bare også nevne at man kan gå stellerommet på byporten (gratis). Det er langt fra koselig, men det er en stol der, og fungerer supert for meg hvis jeg ikke har noe annet sted å gå. En av de få plassene hvor stellerommet ikke er kombinert med HC-WC, noe jeg synes blir litt uappetittelig. Og i Ullevålsveien har både babyshop og Rakkerungene fine ammerom. Sistnevnte har noen deilige Fatboyer å sitte i :-)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Ja, det har vi her jeg bor også, i Moss! Skikkelig bra!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2008 Ammerommet på akerbrygge ligger i 3 etg. rett ved siden av en kafe....
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Å såå greit å vite.. Jeg var på Oslo City og der går jeg aldri igjen.. Først styra jeg på med heiser som aldri var ledig, opp i 4 etg (?), der var det handicap-do/stellerom. Jeg hadde på meg tunika og tights (dårlig valg, men skulle bare rett innom og hjem igjen, og ammet før vi gikk, men han ble sulten på veien pga varmen seff!). Sier jeg skal amme og hun ber meg sitte meg på benken der det er jo fullt av folk som går fordi hele tiden.. Hadde ikke lyst å dra opp og brette ut alt.. Hjemme bruker jeg ammepute og er helt avhengig av god sittestilling og virkelig "puppa på vift" for at han skal få godt tak, så kafe amming er ikke min sterke side. Fikk sitte litt på dametoalettet, men etter 2 min kom "vakten" inn og sa at jeg måtte ta ut vogna med alle tingene mine i (mobil, penger etc.), følte meg ikke helt trygg, men greit nok. Så kom hun inn etter 2 min og sa at det var ledig på "stellerommet". Satt på dassen der i 1 min før jeg hørte at det begynte å bli kø utenfor.. Ammet litt til og tok første bane hjem! Never more! Etter dette sverger jeg til lokale shopping sentre, så nå drar jeg heller til Ski-senteret enn til byen.. Der har de alt! ) En gang jeg ammet offentlig på uterestaurant, prøvde litt diskret å ha et teppe over, kom det seff. en mann bort og begynte å kikke noe så sinnsynkt, og så begynte han å prate om babyen etc. Dette skjedd også en annen gang på en kafe, og han ville absolutt holde babyen når jeg var ferdig å amme.. Huff..! Elsker ammerom! )
Gjest Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 "Hun" som ber meg sette meg på benken er vakten som sitter med toalettene der forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå