Supertea Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Dennis har nettopp lært å snu seg fra rygg til mage og mage til rygg (han lærte dette først, mot normalt ettersom jeg har skjønt). Når gjorde din baby dette for første gang?
Ninemi Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Rygg til mage: Rett før hun ble 3 mnd. Mage til rygg: 4,5 mnd gammel.
Lykkeliten86 Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Fra mage til rygg 1.5 mnd Fra rygg til mage 2.mnd
ZZzZzzZ Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 fra mage til rygg : 3 mnd fra rygg til mage : 4 mnd
millie+2klumper Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 fra mage til rygg: 17 dager. Han er 26 dager i dag:) Har ikke snudd seg fra rygg til mage enda. ikke så rart d kansje...hehe
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Å snu seg fra mage til rygg skal egentlig være det enkleste, det kan faktisk skje av seg selv som et "uhell" fordi hodet er så stort og tungt i forhold til kroppen av hvis de legger hodet laaangt bakover når de ligger på magen så kan de tippe over på ryggen. Å rulle fra rygg til mage derimot er ingenting som skjer av seg selv, det er et resultat av sterke muskler+et ønske om å komme seg rundt! Det pleier å være en mye mer grasiøs bevegelse enn å velte seg fra mage til rygg. Så til deg med en baby på 17 dager som har "rullet" så vil jeg si (med fare for å skuffe deg) at han har nok heller tippet enn rullet. Min rullet fra mage til rygg da hun var 3 mnd og fra rygg til mage da hun var 4 mnd og det var tidlig i følge helsestasjonen.
Mamma med spire Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 William snudde seg fra mage til rygg første gang når han var en mnd gammel. 2mndr og 2-3uker var han første gang å snu seg fra rygg til mage.
Ildfluå Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har også hørt at så tidlig bare velter de rundt. Bevisst er rundt 5 mnd
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Rygg til mage: Nesten 5 mnd. Mage til rygg: Er nå 6 mnd., og har ennå ikke klart det. Skal si barna deres er tidlig ute!
Dojamor Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Det finnes absolutt babyer som er veldig tidlig ute med dette! Begge mine har rullet fra mage til rygg først, og den første "bevisste" rullinga kom ved 3 mnd på nr 1 og ved 5 uker (!) på nr 2. Jeg ble veldig sjokkert over andremann, som snudde seg så tidlig. Men han har nå gjort det 10-12 ganger, og det er helt klart at det er en bevisst handling. Han støtter seg på den ene armen, gynger seg litt frem og tilbake og vipper seg elegant over på ryggen. Eller elegant er vel kanskje ikke rette ordet...;-) *hehe* Nå gjenstår å se når han snur fra rygg til mage. Eldstemann gjorde det rundt 4 mnd alder:-)
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Vet mange barn er tridlig ute, men trodde ikke det var normalen. Her ser det ut som det bare er min som er "treg"... Vel, det kommer jo når de er klare for det
2hærligegutter Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 Fra mage til rygg 2 mnd, Når han får det til så gjør han det hele tida, men han glemmer det litt fra gang til gang. Rygg til mage har han akkurat funnet ut av og har gjort det 3 ganger, han ble 4 mnd den 23.
vår baby Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Min snudde seg fra mage til rygg når han var ei uke. leste da her inne at det umulig kunne være med vilje, men snarere et "uhell". Gutten er nå 3 mnd. Gjør ennå disse "uhellene". Skjønte jo kjappt at det faktisk var ekte forsøk. Han har nå begynt å rulle fra rygg til mage:)
millie+2klumper Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 Han tippet faktisk ikke over som du sier..om det var en bevisst handling vet jeg ikke men..han fikk hvertfall armen sin under magen og rullet rundt på ryggen. Hele familein min satt og så på dette og alle var like overrasket! Smarte barn jeg får skjønner du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå