Hikken Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Fikk dattern min for 13 dager siden, så forventer ikke at ting skal gå på skinner helt ennå, men hjelp! Når hun er sulten legger jeg henne til ved puppen, så svelger hun to ganger og sovner. Ender med at ammingen tar en liten evighet fordi jeg må vekke henne hele tiden, sitter konstant og rister og kiler og plukker og peller for å holde henne våken, men det nytter jo ikke! Så våkner hun etter ett minutt og er like sulten. Tips anyone? Takk :-)
anette&tutta mari :) Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 He he sånn er tulla mi og. Hun er en uke idag:) Hun tuller veeldig ved puppen, opptil ti minutter.. sutter litt og smatter litt.. så endelig suger hun, to-tre munnfuller og sovner.. såh, har ikke noen tips, ville bare si at jeg opplever det samme
Glad tobarnsmamma Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Akkurat samme problem her... Jenta mi er 8 dager. Og hver amming tar jo bare 4-5 minutter, da sover hun søtt... Til jeg prøver å legge henne fra meg, da skriker hun til puppen er på plass i munnen igjen. Jeg blir så sliten og trett av dette. Hun er jo ikke mett før vi har holdt på sånn i minst en time. Og jeg prøver å massere henne under føttene og på hendene, under kjaka m.m. for å holde henne våken, men det nytter ikke. Hun bruker meg som smokk.. Samtidig er jeg redd hun ikke får i seg nok melk, så jeg kvier meg litt for å gi henne vanlig smokk.. Har forsåvidt prøvd dette litt på nettene, men hun spytter den bare ut... (Har prøvd flere forskjellige). Er slitsomt. Når hun endelig sovner etter en time - halvannen med dette, sover hun en stund (sjelden mer enn en times tid), så er det på an igjen...sukk...
anette&tutta mari :) Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 akkurat som jeg skulle skrevet det selv Lykkelig førstegangsmor! Jeg vurderer å begynne med smokk snart... idag har hun ligget på fanget mitt hele dagen og gjort akkurat som du skriver over.. kanskje bedre å være avhengig av smokken enn av meg?? ikke vet jeg.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 DETTE KUNNE VÆRT MEG SOM SKREV!!! har en gutt på 8 dager som tuller veldig. først er det mye dilling om han i det hele tatt vil ha puppen virker det som. og når han endelig har bestemt seg for puppen sovner han etter 3-4 sug. hva skal jeg gjøre?
Tante Gustava Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Har vel ikke så mye tips, men en liten oppmuntring. Slik holdt lillegull her også på de første ukene. Jeg følte jeg satt med puppen ute hele døgnet, han tok noen tak før han sovnet. Jeg kilte under beina, strøk over hodet, alt for å vekke han så han skulle ta noen tak til. Men sakte men sikkert så drakk han mer og mer før han sovnet, og nå sovner han bare av og til helt på slutten av måltidet. Så fortsett sånn du gjør, det vil nok bli bedre og bedre utover
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Jeg hadde det også sånn, men det gikk seg til etter ca4 uker. Jeg la barnet fra meg med en gang hun sovnet ved brystet, da våknet hun raskt igjen!! sÅ GA JEG MER. fORTSATTE SÅNN TIL HUN VAR METT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå