trixi-b venter jente Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hadde kirurgisk abort etter MA i uke 11 for akkurat 2 uker siden. Tok nettopp en graviditetstest for å sjekke utslag, og den var negativ. Kom en svaaak,svaaaak strek etter ca 5 minutter. Men det betyr vel bare at det er igjen en ørliten mengde HCG kanskje ? Har kun brunaktig slim som kommer og vi vil prøve å bli gravide med en gang. Er det mange her som har blitt gravide så fort etter en MA , evt hvor fort har dere blitt gravide igjen ?
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Er nok litt Hcg igjen i urinen din ja. Jeg hadde SA for 2 år siden, prøvde igjen med en gang, men ble ikke gravid før nå. Venninna mi mistet i SA 3 mnd etter fødsel (!) men ble gravid 2 mnd etter det igjen, hun er nå snart 13 uker. Så her er alt individuelt. Ingen kropper er like:) Hvis dere føler dere klare for å prøve med en gang, så gjør gjerne det. Men pass på at dere ikke stresser altfor mye. Stress kan minske sjansen for å bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Etter en SA/MA trenger kroppen litt tid for å hente seg inn. Jeg vil anbefale alle som har mistet å hvertfall vente et par mens med å prøve på nytt. Det er så mye å vinne på å ha et sunt forhold til dette med å bli gravide. Det er større sjanse for SA igjen om kroppen blir gravid for tidlig etter forrige svangerskap. Det samme gjelder deres egen mentale helse. Pass på å "bli ferdige" med tapet av babyen, før dere stresser med en ny. Det kan komme mange skjulte demoner i følelseslivet i ettertid, som man ikke er klar over. Jeg er gravid etter å ha mistet 2 ganger. Jeg har det vondt, og har konstant angst for å miste igjen. Det er ingen god følelse. Pass på dere selv.
Dukkedeisi Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Hei du. Jeg mistet i slutten av juni, var da i min syvende uke. Blødde i en uke etter at embyoet var ute og gikk rett over på eggløsning. Tok to tester etter to uker som var negative. En uke etter det igjen testet jeg positivt med en strek som blir tydeligere for hver gang jeg tester. Kjøpte en pakke med billigtester, blir rent avhengig av å teste, så morsomt å se den lille streken som dukker opp der den skal:-) Nå vet jeg ikke enda om jeg virkelig er gravid, eller om kroppen spiller meg et puss, men jeg blir fort sliten i beina hvis jeg står mye, jeg har litt halsbrann og springer litt oftere på do enn normalt. Det er fantastisk hvis jeg har blitt gravid så fort igjen, men jeg prøver å beholde roen;-) Lykke til, hvis dere føler dere klare for å prøve igjen er det bare å stå på etter min mening, hvis det ellers ikke skulle være noen medisinske grunner for å vente. Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå