Gå til innhold

Kolikk- hva hjalp for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt desperat etter å finne noe som kan hjelpe for min lille.. har prøvd kiropraktor, men syntes ikke det hjalp sååå veldig mye.. Er det noen andre behandlingsmetoder som har hjulpet dere?? Jeg er villig til å prøve det meste kan du si... :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen i froskestilling i meitai, stod og tok dype knebøy. Magisk!

Skrevet

Vi i prøvde også kiropraktor, og det fungerte ikke for vår del.. Men så kjøpte vi Dr Brown flasker og Minifom dråper og det gjorde virkelig susen!! I tillegg fikk hun morsmelkerstatning- den bytta vi til H.A1.

Ble en helt ny verden for oss i allefall!

Lykke til:)

Skrevet

vi gikk til kiropraktor, manuellterapeut og prøvde minifom men ingen ting hjalp. så gikk vi til barnelege som ga oss resept på Nutramigen, og fra samme dag ble det en helt ny verden. Hun hadde visst melkeallergi, noe som har liknende symptomer som kolikk.

(vel knebøy var magisk her også, men så fort man slutta begynte griningen, så det er litt begrenset hvor lenge man kan stå slik).

Skrevet

Under de værste toktene ga vi også litt sukkervann. Funker veldig bra akutt, men ikke noe man kan drive og gi over tid.

Skrevet

takk for svar:) Jeg har vært litt i tvil på om ikke jeg skal prøve minifom... Det hadde vært så koselig og hatt en gutt som ikke var så mye sinna og som stressa så mye med magen sin... Men jeg vet jo at det er litt fram og tilbake med det derre minifom... at det ikke er helt heldig?!

sukkervann slurper han i seg, liker det, men hjelper ingenting da griningen begynner når han er ferdig me å spise det... Helsesøster sa det at hvis sukkervann skulle fungere kunne det ikke være ordentlig kolikk, for da ville det ikke hjelpe... men det er jo tull da hvis det har hjulpet for dere....

Noen som har prøvd fotsone eller noe?

Skrevet

På www.kiss-kidd.no står det at over 60% av barn med kolikk blir betraktelig bedre av en time hos manuellterapeut, sjekker låsninger i nakken.

Hadde bestilt en time jeg. Gratis mange steder, men vi betalte 100,-.

Skrevet

Her hjalp sukkervann, (i krisesit.) fennikel te og manuellterapeut.

Skrevet

Hei !

Vi har prøvd det meste, også fotsoneterapi uten at det funka for oss, det ble egentlig litt verre. For oss er det sånn at det vi prøver funker to til tre dager for så å ikke funke noe særlig videre etter disse dagene. Var til akupunktur i går, så nå håper vi at det skal hjelpe lille gutt med mage smertene. Det som har funka litt her, er 3ml soyaolje som vi blander i melka hans pr. døgn. Dette tipset fikk vi på føden av jordmor. Har faktisk vært inne på tanken om han har melkealergi så er det noen her som vet symtomene på det ? er det noe utenom magesmertene som skiller seg ut.? Vi bruker Nan Ha 1, har også prøvd Hipp. Håper noen kan svare meg ang. Melkealergi.

Skrevet

men hva er en manuellterapeut? sjekker nakken? men er d ikke litt likt kiropraktor da?

Skrevet

Se www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=6

Videre utdannede fysioterapeuter som er spesialiserte på muskler og skjelett, om jeg ikke husker feil..

Skrevet

Bæresjal! De dagene vi hadde henne mye i sjalet var ting tusen ganger bedre!

Skrevet

her hjalp kiropraktor veeeeldig godt.. kunne ikje vert foruden.. men er nok foskjell opp di små va som hjelper og ikje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...