aya75 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Snuppa klarer bare grøten (risgrøten til Holle) uten jern for øyeblikket. Gir annen grøt og i mindre mengder, men hun får så vondt i magen, så må bruke litt tid på tilvenning til en mere jernholdig grøt. Hun har litt sansibel mage. Er det noen grønnsaker jeg kan tilsette grøten eller lage mos av mens hun tilvennes? Hun er 7mnd, så må få i seg litt jern nå. Hun tåler alle grønnsaker hun har fått til nå hvertfall.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Alle grønne grønnsaker inneholder en del jern. Jeg vil anbefale å koke brokkoli (så vidt møre) så mose dem med stavmixer ol. Avokado bruker jeg mye. Den må være godt moden, så kan du bare skrape med en skje og mate babyen direkte. Hvis babyen får litt kokt,most potet hver dag, er det og en jevn og fin jernkilde.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jeg kom og på at fersk persille er en jernbombe! Du kan jo blande litt i middagene.
aya75 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2008 Å takk! Snuppa spiser både most potet og avocado nesten hver dag allerede. Tenkte og å prøve å gi brokkoli og ja. Da får hun allerede i seg endel jern. Det var bra:)
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Tørkede aprikoser skal visst være jernrike og hvis du koker dem noen minutter og moser dem med en stavimikser så blir det en deilig liten purè som du kan ha i grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå