Gå til innhold

Mageflesket..

Chanelle med ♀♂♂♂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er forsåvidt i god form, og i fin "shape" etter 4 svangerskap. Er passe tung, men vil så gjerne få vekk litt mere på magen...hmm...

Bortsett fra trim, situps og planken; hva mer hjelper på?

Forslag mottas med takk;0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og de tunge rockeringene, uten tvil :) Jeg begynte med min før ferien og har fått en 4 cm smalere midje :) Tar 20 min nesten hver dag.

Planken var forresten en god idè, den hadde jeg glemt. Jeg husker at man skal begynne med 1 minutt, men hvor mye bør jeg øke til etterhvert?

Skrevet

Du fjerner ikke "flesket" ved å gjøre sit-ups, planken og andre mageøvelser. Ja, det styrker magemusklene og du får bedre holdning, men du må gå hardere til verks for å få bort fyllet som ligger utapå. (Det er mange som har sterke magemuskler som ikke synes fordi det er mye utapå) Du bør gjøre aktiviteter som bruker mest mulig av kroppens store muskelgrupper, f.eks. gå/joggeturer, sykling, aerobic, ski (ikke akkurat nå, kanskje) osv. Det er mest effektivt å mikse utholdenhet og styrke, så fortsett med magetreninga i tillegg.

Ellers anbefales det virkelig å spe på med pilates. Det er helt super trening for mage og rygg. Det ligger mye på nettet, så bare søk i veg. Det finnes øvelser for alle nivåer og startterskelen er absolutt overkommelig.

Skrevet

I planken så "står du strak som en planke" parallelt med gulvet. Du står med albuene i gulvet og har bena strake. Trekk navlen inn mot ryggsøylen og hold kroppen så strak som mulig. Poenget er å holde korsryggen rett uten å begynne å henge som en hengebru på midten. Dette er en super (!) øvelse for den innerste magemuskelen, transversus. Om øvelsen er for tung kan du sette knærne ned i gulvet men fremdeles holde hofta så strak.

Skrevet

Må ikke glemme kosthold hvis du virkelig vil ha en effekt! Styrketrening vil gjøre deg sterkere og øke forbrenningen og jogging vil klart gjøre deg fastere, men å bli kvitt magefett handler nærmest alltid om feil kosthold (for høyt inntak av karbohydrater).

Spis uendelig med kjøtt (ideelt sett magert, men alt er greit), frukt (som eneste kilde til karbo.), grønnsaker, nøtter, egg og magre meieri unntatt ren melk. DA LOVER JEG deg at det blir forandring på magen!

Men jeg skjønner at det selvfølgelig er vanskelig å spise frokost uten brød, taco uten skjell, pølser uten lompe, kylling uten ris, kjøttdeig bolognes uten pasta osv. Men HVIS du klarer det helt og holdent vil du se fantastisk forskjell og ikke minst føle deg bedre!

NB:: Ikke føl disse råd om du har diabetes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...