Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får snuppa brødskiver til frokost, grøt til lunsj, middag og grøt til kvelds. Hvordan ser dagen ut for dere og spiser de maten selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 13 mnd spiser 2 brødskiver til frokost, 1-2 skiver til lunsj, ikke såååå mye middag nå i varmen, og 2 brødskiver til kvelds.. Hun nekter og spise grøt så det har vi gitt opp.. Ho spiser gjerne brødbitene selv, og skal såklaaaart ha egen skje ved middagen, slik at det blir mest mulig gris :o)

Skrevet

Jenta vår får brød og\eller yoghurt til frokost, 1-2 brødskiver til lunsj+ diverse frukt, middag og 1-2 skiver til kvelds. Nei hun spiser ikke selv, da hadde jeg vasket meg i hjel;)

Skrevet

Min ettåring spiser brød, frukt o.l. selv.

Hun øver med skje når vi spiser middag. Vi må hjelpe henne med å få maten på skjea, men hun tar den i munnen selv - mye søl, så klart.

Mater henne fortsatt når vi spiser grøt.

Skrevet

Gutten min spiser grøt innimellom ,men de fleste måltidene er med brød.Jeg skjærer opp i småbiter å gir det på en plast-tallerken så spiser han selv.Slik vil han ha det :o) hehe, men er veldig flink da!

Middagen gir jeg han, men han får alltid en skje eller gaffel å holde selv, så får han skrape tallerkenen helt til sist.. Når han drikker ved bordet får han vanlig plast-kopp med håndtak, og det går som regel veldig bra..merker fort når han er mett, det har en tendens til å falle i gulvet da:D

Skrevet

Grøt til frokost, 1/2 skive til lunsj + yoghurt, middag + frukt, grøt til kvelds.

Er veldig småspist med skiva, så supplerer gjerne med litt melk om det blir lite til lunsj

Han spiser litt skive selv (eller til han begynner å gi maten til hunden, da tar mor over..hehe...), og får holde i skei selv til grøtmåltidene. Får dyppe skeia i grøten litt selv, og prøver å spise litt...men ender som regel opp med å fore buksa mi eller bordet med mat...hehe... men han er stolt som en hane når han spiser selv! =)

Han er 1 år om en ukes tid.

Skrevet

Gutten vår på 1 år elsker å spise med gaffel, så her går det mye i oppskåret frukt og brødbiter, det spiser han selv. Skjeen er ikke like lett så grøt o.l. får han hjelp til :-)

Skrevet

vi begynte å gi emilie skje når hun var litt over 10 mnd. da tok vi litt grøt på skjeen, puttet skjeen i hånden hennes og førte den i munnen hennes.

nå hjelper vi henne med å ta på grøt på skjeen men hun putter den inn i munnen selv.

hun er akkurat 1 år =)

blir selvfølgelig litt grisete men det må man nesten tåle når de skal lære seg å spise selv =)

Skrevet

Vår gutt er 12,5 måned nå og har spist brød selv siden han var 7 måneder. Nå deler vi kun brødskiva i to, og så spiser han den selv. Til middag/grøt vil han gjerne spise selv med skje/gaffel, så vi øver litt med å ta mat på skjea og så tar han de inn i munnen selv. Ellers så spiser han middag med hendene. Drikker også av glass.

Han har blitt kjempeflink, men som rosaelefant over her sier; det har hendt jeg har følt at jeg har vasket meg ihjel, det blir til tider mye søl. Men det er likevel noe vi har valgt, fordi vi synes det er bra at han lærer å spise selv. Det går imidlertid bedre og bedre, og med smekke med sånn "lomme" på, så blir det ikke så mye søl nå lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...