Gå til innhold

tråd for de med blødninger/farga utflod!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så bra! det er helt tydelig at blødninger ikke er enbetydende med sa/ma. det er vi to et tegn på. masse lykke til videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så godt å lese. Da er det håp for meg ennå også. Testa positivt på mandag og begynte å småblø onsdag kveld, dette har tatt seg opp nå, og har bittesmå klumper i blodet også. Har vært smådeppa idag, for jeg får liksom ikke gjort noe før til mandag. Men det er så positivt å lese at det har gått bra sålangt med dere, da gjør det nok det for meg også. Men jeg bør dra til legen på mandag eller? Eller skal jeg bare ta en ny test? Hvor lenge er hcg i kroppen etter sa?

Skrevet

Begge dere med blødninger burde kontakte lege ja! Er like greit å få den sjekket enn å gå sånn å lure!

Men som gynekologen sa til meg på sykehuset i dag, at hvis man har en SA så skal man gjerne ha ganske sterke magesmerter også, og blø mye over litt tid. Jeg har jo ikke hatt noe vondt, kun mensmurringer og det er visst ikke "vondt" nok i følge gynekologen. Så stort sett (men klart, ingen regel uten unntak) så skal man ha ganske så mye magesmerter i forbindelse med en SA.

Skrevet

Det var så innmari koselig at det gikk bra med deg!!! Jeg fattet litt mot da og mannen min har tom. lest innlegget ditt. :-)

Jeg har ikke magesmerter, men blør nå like mye som mensen. Er 4 + 2, så blødningen kom akkurat på IKM. Masse friskt blod. Saken er at det er helt greit å miste hvis det skal være sånn, men jeg blir gal av å ikke vite enten eller. Ja, du vet vel alt om det... Nesten så jeg vurderer å ringe inn til volvat idag for å få en GU.

Hadde du andre symptomer som tilsa at du fortsatt var gravid, som kvalme osv?

Skrevet

Jeg har vært kjempekvalm, og det rare er jo at jeg plutselig var mye mindre kvalm når jeg begynte å blø, så derfor var jeg jo sikker på at det hadde gått galt!

Men det kan jo ha vært tilfeldig også. Er jo fortsatt gravid og lite kvalm, så forhåpentligvis så går det bra med lille OG den verste kvalmen begynner å gi seg.

Du får holde oss oppdatert da! Skal krysse fingrene for deg XXX

Skrevet

Bra tråd forresten..

Blir letta ved å lese noen av dem ihvertall..

Jeg selv har blødd i 12 dager nå, men var på ul på fred (9d md blødn), og alt sto bra til.. men natt til sønd, kom masse blod, slim og klumper, så frykter at det nå er over.. i så fall min 4 sa :(

er 8uker forresten.. Skal på ul til tors, så vi for se..

Skrevet

Jeg er vel rundt 12-13 uker, er ikke helt sikker på termin.

Da har jeg vært hos legen i dag også pga at jeg har hatt små blødninger nå siden midten av forrige uke. Begynte en kveld etter at vi hadde sex. Har vært både helt rød og klar i fargen til brun og slimete. Noen dager har det ikke kommet noe.

Trodde jeg skulle få svar på ultralyd i dag, men kommer hjem like uvitende på om den lille der inne lever eller ei. De kunne se et lite foster, men kunne ikke finne hjertelyden. Nå var dette en vikar fra Sverige og en ekkel gammel fyr som dreiv og saumfarte magen min for bilder. Det virka ikke som noen av dem kunne det. Fastlegen min var der selvfølgelig ikke i dag. Fikk bare til beskjed om at jeg måtte vente til neste uke, for så å komme tilbake da. Tror jeg blir GAAAAL av å gå å vente slik.

Men da jeg var på kontroll ca i uke 8 så kunne fastlegen min se et hjerte som banka. Har et liiiite håp om det skal gå bra i og med at jeg ikke har blødd så mye, og at jeg har vært kvalm og i tillegg sett et hjerte som banker. Men tiden må vel bare få snegle seg avgårde før jeg får noe svar. :-(

Skrevet

*snufs*

Var på sykehuset idag og fikk konstantert at jeg har mistet. Litt tøft psykisk, men glad det skjedde så tidlig som 5 uke. Så nå er det bare pån igjen.

Skrevet

Åh, jeg er så dritbekymra!

Er vel en 6-7 uker på vei, og hadde brun utflod for 2 uker siden, da jeg skulle hatt mensen. Har hele tiden hatt menssmerter, og det har aldri kommet noe friskt blod.

Utfloden ga seg, men kom igjen igår, etter at det kom en lang slimtråd med bittelitt blod i på lørdag.

Er ikke kommet noe mer friskt blod, men den brune utfloden er der enda, og menssmertene også.

Skal til legen imorgen, men det er sååååå lenge til!

Skal kreve å få en UL, for det er så fryktelig å gå rundt å være nervøs.

Kan noen være så snille og si noe som får meg på bedre tanker? :)

Skrevet

Ånei, det var trist victomalia:( Hadde håpet du skulle være like heldig som meg! Jeg blør fortsatt, men føler meg gravid, så har foreløpig slått meg til ro med det. Masse lykke til med prøving, håper du blir fort gravid igjen.

Klem fra

Skrevet

Jeg blødde litt fra den dagen jeg skulle hatt mensen til uke 9 når jeg gikk gravid første gang. Men det var bare brunt blod hver gang, nesten som utflod i grunn. Så hadde jeg det hver dag frem til uke 9. Var aldri hos legen og sjekket det, for det var bare noen dråper hver gang og kun en til to ganger om dagen. Så lenge du ikke blør mye eller har smerter så trenger du nok ikke bekymre deg.

Lykke til:)

Skrevet

åh! etter 3 uker med sammenhengende småblødninger, har jeg endelig ett blødningsfritt døgn...det er bare helt fantastisk!! jeg er bare mer og mer sikker på at litt småblødning, ikke trenger å bety slutten på eventyret! måtte bare si det.........

Skrevet

Fin tråd! Det er godt å lese litt, nå når jeg er så bekymret. Har blødd noen dager. Først bare rosa, så ble det klumpete og brunt. Men i dag ble det friskt blod, som mens. Ringte til legevakten i kveld, og de ba meg komme med en gang. Jeg hadde vært redd for at de bare ville si at jeg måtte se det an,smøre meg med den evinnelige tålmodligheten, og at det ikke var noe de kunne gjøre. Men de var så snille.Det er jo ikke noe de kan gjøre, men jeg fikk henvisning til UL. Håper å få time i morgen. Dette er ikke kjekt, for å si det mildt. Men det er godt å lese at det har gått bra med noen av dere. Håper at det skal gå bra med meg også. Jeg er enten 9+0 eller 13+0

Skrevet

Jeg hadde misfarget utflod forige uke. Lys lys rosa i beg. av uken, og mer brunlig utover uken.

Jeg var (1. gang) hos gyn. på fredag, på ul kunne man se to fostervannsekker, men den ene var mye mindre. Han tror at blødningen skyldes en vanishing twin, altså det ene embryo forsvinner.

Det andre var i toppform, og jeg kunne se det lille hjerte banke/blinke Ü

Skal til oppfølging om 14 dager.

Den misfargede utlfloden er nå borte

Skrevet

Uff. Har blødd mer brunt blod i dag. Mer enn tidligere. Fyller opp et lite truseinnlegg. Og så kjennes det ut som jeg går med menssmerter hele tida. Er i uke 12, eller 13? Skulle kanskje vært i 2. trimester, men synes dette var en fin tråd, og er ikke klar til å gå over til et nytt trimester siden alt er så usikkert enda og jeg ikke har time til jordmor før neste torsdag.... :-(

Skrevet

Fått meg time med legen igjen nå. Klarer ikke å gå slik som dette. Har blødd jevnt i en uke nå.

Frykter at dette er slutten på denne graviditeten for min del. :-(((

Skrevet

har du vondt da? uff,fælt å gå sånn å lure,synes synd på deg. men som du ser her inne så er det jo mange som har blødd mye og over lang tid,og det har fortsatt gått bra med mange=) skal krysse fingrene for deg=)

Skrevet

dytter denne frem litt!"

Skrevet

Hadde utskraping på torsdag. Hadde verdens værste natt, natt til torsdag. Store smerter. Likestilt med fødsel, nesten værre pga at jeg visste at jeg ikke fikk noen baby ut av lidelsen.

Så nå sitter jeg på jobb igjen med tom mage og har allerede begynt å prøve igjen... ;-)

Skrevet

uff da:(( føler med deg... ønsker deg masse lykke med prøvingen,så skal du nok se at det går bra neste gang=))

Skrevet

Takk for det. Går faktisk bedre enn forventet. Syns det var godt å komme seg på jobb igjen. Får tankene over på noe annet. Var mye tårer de par første dagene, men nå tenker jeg nesten ikke på det lenger, bare ser framover og gleder meg og håper på å bli gravid igjen FORT SOM Fy.... hehe :-)

Lykke til med graviditeten

Skrevet

...Har alle tegn på graviditet, kvalm og stikkinger i magen i to tre uker o.s.v., testen var ugyldig... og så blør jeg.. mensen regner jeg med ,så nå venter jeg spent.. . blir sprø av denne usikkerheten , tenk om det ikke er noen der inne??

• 3 uker senere...
Skrevet

I mitt første svangerskap, fikk jeg litt brun utflod i uke 7. Dette oppdaget jeg først på kvelden. Morgenen etter var det begynt å komme litt blod i utfloden. Dro til lege med en gang og fikk konstatert at livmoren hadde åpnet seg - noe som er en indikasjon på en abort. Fikk ultralyd samme dag på Ullevåll sykehus. Her kunne de se et lite hjerte slå - og jeg ble sååå glad. Desverre, 4 timer etter ultralyd får jeg intense magesmerter, nesten som rier (for de som har opplevd det), og så kom det plutselig masse blod (med klumper). Hadde utskrapning dagen etter pga abort. Fryktelig trist.

To mnd etter dette blir jeg gravid på nytt. Det samme skjer i uke 7/8. Jeg får plutselig litt brun utflod. Får henvisning til spesialist for å ta ultralyd. Alt vel denne gang. Legen mente det mest sansynlig var gammelt størknet blod enten fra da egget festet seg, eller uteblitt mens som skulle ha kommet på denne tiden. En viktig forskjell er at jeg ikke fikk noe blod i utfloden i andre svangerskap, kun litt brun utflod.

En annen viktig forskjell fra første svangerskap hvor jeg aborterte og det som gikk bra, var at jeg hadde svangerskapssymptomer (kvalme + ømme pupper) i det svangerskapet som gikk bra og ingen symptomer da jeg aborterte. Vet ikke om det har noe å si.

Har iallefall en velskapt datter på 2,5 år i dag, og er nå 7 uker på vei med neste mann.

Har i dag på nytt fått litt brun utflod. Er selvfølgelig redd for å miste, men har heldigvis hatt sterk kvalme i en uke nå. Noe som for meg er et viktig sammenligningsgrunnlag for om det skal gå bra eller ikke.

Krysser fingrene.

• 1 måned senere...
Skrevet

dytter den opp jeg,siden det er en del med blødning/farget utflod nå,så kan alle se at det skjer ganske ofte og går ofte bra=)

Skrevet

Det var godt å lese dette!!

Er 8+1, fikk brun utflod i dag. Senere var utfloden lyserød, og nå er den brun igjen. Har ikke vært store mengder. Vet at sjansen er størst for at det ligger en ufarlig årsak bak dette, men en liten blødning kan jo i værste tilfelle bety MA. Burde jeg dra på legevakten i morra eller vente til mandag og ringe fastlegen min? Man skal vel sjekke enten hCG-stigning eller ta UL hvis man har blødning for å utelukke en evt MA?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...