Gå til innhold

tråd for de med blødninger/farga utflod!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er bare 4+2 jeg. Fikk blødning 7 dager etter EL, friskt blod men bare på papiret eller på tampongen. Hadde vel 4-5 slike dager, nå er det bare rosa. Trodde først det var tidlig mens, men kom jo altfor lite blod til å være normalt. Dette og ømme pupper + stikninger gjorde at jeg tok en graviditetstest, og gravid er jeg! Temperaturen er fortsatt høy, så regner med at spira er på plass!

Er tredje gang jeg er gravid og jeg har blødd alle gangene. Første gangen var det litt brunt/rødt om hverandre mesteparten av tiden fram til uke 7 da tiltok blødningene. Ul i uke 9 viste ett knøtt som var 2 uker for lite og ikke noe bankende hjerte. Samme dag satte kroppen igang aborten selv. Andre gang gikk det bra, men hadde festeblødning en dag og blødning i uke 8(julaften og resten av romjula!). Med bakgrunn i at vi hadde mistet skulle vi uansett på tidlig UL og der var en sprellende liten spire.

Denne gangen er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg forlange tidlig UL? Innser at jeg må ha lett for å blø uansett, men vanskelig å la ukene gå mens man er usikker. Var vel på grensen til å være MA første gangen, og det er det jeg er mest redd for

Når burde man ha tidlig UL egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en frisk blødning som var mer enn en vanlig menstruasjon for 3 dager siden, og de neste 2 dager mørkt blod, men ikke så mye. Har grått mine tårer i helga, og var på ultralyd i dag for å få konstatert SA.

Derimot fant de en aktiv liten krabat som veiva med armene til meg, med et lite hjerte og alt. Noen som har opplevd det samme, for så å få konstatert SA/MA på neste ultralyd?

Er så redd det skal være noe galt. Får håpe krabaten er frisk og klorer seg fast. Er jo i uke 11 nå...

Skrevet

Jeg har skrevet om min blødning tidligere på denne tråden.

Var på UL i dag og så TO hjerter banke. Vi skal atså ha tvillinger!! Ble satt frem 12 dager på UL, så nå er jeg 10+3. Jeg så to små knøtt inni magen min. Moralen er- det kan gå veldig bra selv om man blør! :) Jeg var 100 % sikker på at det var SA pga vondt, blod og klumper. Vet ennå ikke hva som har skjedd. I mitt tilfelle- kanskje det har vært en trilling? Er jo ikke sikker på at det vil gå bra nå heller, men foreløpig ser de sunne og friske ut.

Hvordan har det gått med dere andre som var på UL i dag? Vet det var noen men husker ikke helt hvem.

Skrevet

Jeg har vært på UL i dag, og der så vi en liten kylling med bankende hjerte, helt fantastisk!! :) Alt så bra ut, jeg ble satt fram 3 dager, er nå 8 + 4, og får ny ktr UL om 4 uker! Hun kunne ikke si noe om årsak til blødning jegf har hatt, men sa at det var ingen tegn til blødninger som hun kunne se nå! :)

Skrevet

Jeg var hos legen idag ang blødningene jeg har had de siste dagene. Var så nærvøs da jeg kom inn,trodde kanskje at det kunne ha vært en abort! Men etter en GU kunne legen fortelle meg at alt så alt bra ut:) Hadde visst litt irriterte slimhinner! Så alt er vel,og det er så deilig og vite:)

Skrevet

Hadde blødning igjen i går. Ganske masse - som mensblødning. Så skal til legen nå.... sukk.

Er 11 uker i dag. Mange tanker, men jeg må jo håpe at det ikke er gått galt.

Skrevet

Jeg våknet opp i dag med blod i trusa :( Er livredd..Dro til legen og han sa det var ikke noe dem kunne gjøre, og det var helt normalt med blødninger hvis du var under 10 uker på vei ! Sa til han at jeg har mistet før, men da sa han bare at det var ikke noe å gjøre uansett !

Spurde om jeg kunne få UL, nei det ville han ikkje gjøre..For enten var der liv eller så var der ikke det ! Så sa jeg at det hadde vært greit for og få en UL bare for og være sikker på at alt er bra..Men det fikk jeg ikke med han !

Men jeg skal til min første kontroll på torsdag da, med en annen lege !! Heldigvis :)

Skrevet

Hvordan gikk det på UL gullet0305? Håper at du har det bra og at alt sto bra til med den lille.

Mjupsi- hvor langt er du på vei? Håper at du har sluttet å blø. Som du ser av tråden så er det ihvertfall en del som har blødd og som det ser ut til å gå bra med. Vet at det er en mager trøst når man står oppi det.

Skrevet

Jeg er 6+1 i dag..Har så og si sluttet og blø nå ! Ja..Håper det kommer til og gå bra ! :)

Skrevet

Hei orkidé 32 :-) Jeg hadde en vanlig gynekologisk undersøkelse hvor legen så om livmormunnen var lukket eller åpen, den var lukket. Så foreløpig er det ikke noe SA. Ble henvist til UL og får det i slutten av uken. Blødningen er også stoppet for denne gang. Ble litt skremt da det var såpass mye, men har jo skjønt at en kan blø endel uten at det nødvendigvis trenger å gå galt av den grunn.

Men jeg gleder meg til å få endelig svar på en UL da, det gjør jeg:-)

Får ta det med ro og holde motet oppe enn så lenge:-)

Skrevet

Hei jenter!

Jeg tilhører 3 tri og har sneket meg inn til dere for å lese litt:)

Ser det er mange her som opplever å blø litt.

Dessverre er det jo sånn for noen at de mister, mens andre er mer heldige.

Jeg tilhører de heldige.

Jeg hadde en 6 dager lang kraftig mens og masse blødninger/spottinger i hele 1 tri. Trodde jo selvfølgelig at jeg hadde mistet.

I 2 tri har jeg hatt en god del blødninger med jevne mellomrom siden uke 17.

og ikke uten unntak i 3 tri, så har jeg hatt blødninger her også.

Det har vært sånn at jeg har vært nødt til å bruke bind hver gang jeg har blødd, for det har kommet masse. Det er ikke sprukne blodkar, eller fra morkake. Legene klarer ikke å finne noe årsak til hvorfor jeg blør.

Jeg ville bare fortelle at det finnes noen sunshine historier også blandt blødene gravide;)

Lykke til alle sammen videre i svangerskapet, og jeg håper på det beste for alle:)

Skrevet

Hei alle dere som kanskje har litt kjennskap til min "greie"... jeg har som jeg har sagt tidligere i tråden hatt store blødninger, og etter den siste har det bare fortsatt å komme brun utflod, og den er skikkelig brun, litt slimete. ekle detaljer men lurer på om hva dette kan være? helt smertefri og ingen lukt eller klumper, bare brun.... pleier sånt å vare lenge etter blødning? De siste gangene jeg blødde gikk det brune over i hvitt bare ett par dager etter siste blødning. men nå har det vart ei uke og jeg er litt redd enda.....! Help, anyone?

Skrevet

Da kan visst jeg også skrive meg inn på denne tråden, hadde jo håpet jeg skulle slippe det men :-(

Hadde brun/misfarget utflod på morgenen i dag. Har sett ungen og hjertet som slo på tidlig UL i uke 8, og alt så bra ut da, nå er jeg i uke 11...

Har egentlig ingen tro på at jeg skal miste den da, jeg har blødd i tidligere svangerskap også, og det har gått bra. Med andremann blødde jeg ganske mye over flere dager, men det gikk bra det også.

Det jeg tenker på nå er at jeg kanskje skulle tatt det helt med ro, men jeg har overhodet ingen mulighet til å være hjemme fra jobb nå, er alene og har anvaret så jeg må bare være der. Får satse på at ungen er frisk og klorer seg fast. Skal ihvertfall ta det så rolig som mulig i dag, ingen løfting eller veldig slitsomme ting...

• 2 uker senere...
Skrevet

dytter denne frem litt=)

Skrevet

Jeg fant ut at jeg er gravid i går. Vet når jeg ble gravid..denne gangen. Hadde EL 5/8 og samboer og jeg hadde oss dagen før (tok EL test den 5/8). Jeg begynte å blø et par tre dager etter og blødde helt til for et par dager siden (småblødde altså nesten to uker og det var litt brunt innimellom).

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg blødninger igjennom hele svangerskapet...utenom et par tre uker i 2. trimester, MEN alt gikk fint og tulla, hun er her og fylte 1 år på søndag! Så blødninger betyr ikke nødvendigvis at noe er galt.

Det var litt annerledes forrige gang. For da blødde jeg litt et par dager(festeblødning), så småblødde jeg når jeg skulle ha mensen en god stund. Ble sendt til utskrapning av legen min, men på Ullevål tok de en ultralyd først, og sa at enten var det en SA eller en tidlig graviditet. Da var jeg 4 uker på vei. Men som sagt gikk det bra, og da jeg var der igjen 4 uker senere var det et dunkende hjerte det første jeg så. Tror dere jeg gråt eller! Hadde gått i 4 uker å lurt.

Jeg tror jeg var på 7 eller 8 ultralyder. Alle pga blødningene. De var pga skjøre slimhinner alle sammen, men noen ganger var det så mye at jeg nesten fikk panikk (da gjerne etter sex). Så blødninger er ikke alltid så farlig, men ikke bruk tampong...dere skal bruke bind/truseinnlegg slik at det ikke blir infeksjoner oppi der!

Skrevet

Og nå har jeg begynt å blø:( startet med litt brunt utflod i går, økte i løpet av natten og morgenen, for så å begynne å blø masse friskt blod i ettermiddag:( Har vært på legevakta nå, men han bare klappet meg på skulderen og sa at det var en sa og at det ikke var noe man kunne gjøre. Så nå sitter jeg nå her da.. er jeg gravid eller har jeg mistet??

Ååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! Må bare ha ut litt frustrasjon:( Får ringe fastlegen min i morgen, men er vel ikke noe hun kan gjøre heller:(

Skrevet

hei !

så vanskelig! hvor langt er du på vei? etter 7-8 uker må du til lege uansett for å få ut alt.

ring fastlegen og spør, hun kan vel ta en GU, men det er ikke alle legekontor som har UL-apparat.

ønsker deg uansett masse lykke til!

Skrevet

hei alle sammen!

jeg har vært på UL i går etter at legen sa jeg måtte skynde meg til sykehuset og være fastende, hcg-prøven var ikke bra. jeg har småblødd i 2 1/2 uke..... det var ingen hyggelig telefon og jeg ble superstressa.

På UL innvendig så legen et bankende hjerte, men et foster som var 9 dager mindre enn mens-termin. men sånt er vel vanlig??

så alt skal visst nok være bra. men jeg klarer ikke slappe av før de første 12 ukene er over.....ikke bare lett å være gravid.

ønsker lykke til til alle andre i samme båt, vi er tydeligvis ganske mange.

Skrevet

Ja, så alt må ut? I følge legen på legevakta, så skulle jeg bare blø, ikke tenke noe mer på det -også var jeg ferdig! Sånn virket det i hvertfall. Jeg spurte om jeg ikke burde ha en innvendig ul for å sjekke at jeg faktisk hadde mistet eller at alt hadde kommet ut. Han mente nå at alt kom ut siden jeg blødde.... greit jeg blør en del, men jeg blør ikke slik at det kommer på bindet, kommer kun blod når jeg sitter på do og det er litt sånne bittesmå klumper, slik som levret blod, men jeg vil ikke si at det er så mye at alt det som skal ut har kommet ut.

For det er slik at fosteret skal ut eller? Og hvor mye er det snakk om da? Skjønner jo at det ikke er mye, men er det liksom litt mer enn en blodklump på størrelse med en brødsmule?

Skrevet

Høres jo foreløpig bra ut:) Nei, er ikke greit å være gravid! Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

hei igjen,

dette kommer vel an på hvor langt på vei du er . er du 7-8 uker eller lenger, har jeg lest at man skal inn til lege for å sjekke at alt er ute, og evt. skrape ut det som er igjen.

jeg tror, men her kommer det vel igjen an på hvor langt man er på vei, men er det en abort kommer det blodige klumper ut sammen med frisk blod. og de er ikke på størrelse med en brødsmule, men slik ar du skjønner det. legen min sa at hvis jeg skulle abortert i uke 8 hadde det kommet forholdsvis store klumper ut.høres ikke ut som en abort på meg, i den grad jeg overhode kan uttale meg om sånt..

lykke til , jammen ikke enkelt dette.......

Skrevet

Har vært hos fastlegen min i dag og han synes legen på legevakta hadde gjordt en slett jobb!! Fikk en GU og akuttime til sykehuset i morgen. Så enten det er en SA eller ikke, så får jeg i hvertfall endelig svar i morgen!!

Men nå øyner jeg ikke så mye håp lenger, for når jeg var på do i sta så rant det liksom en "tråd" med blod ut av meg. Var skikkelig ekkelt:S Akkurat som en lang blodig mark eller noe sånt! Så da tror jeg det er over for denne gang. Men nå er jeg nesten der at det ikke er så farlig om det er en SA, bare jeg snart får svar og kan bli ferdig med dette her. Greit å legge det bak seg også etterhvert starte på'n igjen..

Skrevet

Jeg er tilbake fra sykehuset og alt sto bra til!! Har ikke hatt sa/ma eller noe som helst:-) Har blødd kjempemasse og hadde aldri trodd at dette skulle gå bra, men jammen lå ikke spira der med et bankende lite hjerte:D

Skrevet

Så bra Mamadona:) Er såå godt å få den beskjeden,spesielt når man har gitt opp håpet!:)

Jeg lever i uvisshet akkurat nå jeg å det er så fææælt!

Det begynnte med 1 uke før ikm da fikk jeg mye ryggmurringer og mensensmerter som normalt.Vakke planlagt dette her men lukta lunta 3-4 dager før ikm å joda testa pos da! Rant litt vannete svart vann i do 1-2 dager før ikm.Dette kom aldri tilbake men ble etterfulgt av to små koagulerte klumper å brunlig utflod.De neste dagene hadde jeg brunlig utflod som ble lysere for hver dag.Ikke mere rød men mere sånn fra brun til gulig liksom.. Tok en hcg måling 3 dager etter ikm å den viste 363.Den uka fra tirdagen jeg testa til mandagen etter hadde jeg endel murringer i ryggen og mensensmerter..nesten så jeg trodde mensen kom litt forsinka eller noe.. Føler og at symptomene øker, er blirr kjempetrøtt og litt kvalm osv,mer enn jeg var på ikm dagen å jeg bynte jo å få dette før ikm så håååper å tror at det ikke er noe farlig siden jeg ikke har begynnt å blø noe. Kan jo være ma er jo derfor jeg sjekker hcg'et.. Skal ta ny prøve mandag å se,får svar på onsdag. Vil uansett ha en ul å se at det er foster i fostersekken selvom hcg'et skulle være bra! Huff dette er kjedelig,unner ingen dette her altså!! Blødde endel friskt blod i en dag forrige svangerskap å det gikk kjempefint! Prøver å tenke at dette er ett sprengt blodkar eller noe fra før ikm som har ligget i livmoren litt før det kom ut..eller noe.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...