LilleSolaMi<3 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 tenke at vi som har hatt eller har blødninger e.l kunne dele det med hverandre her,sånn at vi kan snakke med andre i samme situasjon og kanskje få litt råd eller info fra hverandre,eller bare få ut litt redsel eller frustrasjon! gjerne de som har hatt det og som det har gått bra med, og de det har gått galt med! jeg har selv hatt en liiiten blødning og brun/lysebrun utflod i noen dager nå, var på tidlig ul i går og alt så bra ut i følge legen,og blod/utflog kunne ha kommet fra noen sprekte blodårer,også tar det litt tid før det kommer ut og da blir det brunt! så et lite hjerte som slo,og det er jo betryggende! men kan jo skje mer galt etterhvert,det vet ingen! men har ikke hatt noe vondt,så jeg er foreløbig optimistisk! har blitt spådd her inne at alt går bra,og jeg skulle få en jente så krysser fingre og tær for at det stemmer=)
EnLitenPrins Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Forge gang jeg var gravid begynte jeg og blø, jeg var superuheldig og mista ! Men nå er jeg heldigvis gravid igjen.. Og krysser alle fingre for at det skal gå bra denne gangen
LilleSolaMi<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2008 da skal du nok se at alt går bra denne gangen=)
lillir Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Hei. Henger meg på her jeg. Har pittelitt "blødninger",og dermed også blitt sjukemeldt. Er hjelpepleier,så vi har en del tunge løft på jobben. Er blitt satt opp til UL nå på fredag,og krysser ALT jeg har for at alt ser bra ut!! Men må innrømme at jeg er nervøs,og ikke klarer å slappe av.. Er forresten i uke 11..
LilleSolaMi<3 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2008 som legen jeg var hos i går sa,at det er mange som blør litt,det kan være blodårer,noen blør litt fra livmorstappen osv. min brune utflod og litt blod(kun en gang) har vart i 6 dager nå,og er der enda,men alt var bra med lille "reka",klart,det kan jo forandre seg,men du skal nok se at alt er i orden inne der=)
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Jeg blødde ganske kraftig da jeg var 7 + 5, men det avtok. Var på UL i dag: 8 + 0 og så et nydelig lite bankende hjerte. Legen mente det kan ha vært tvillinger og at en av de har dødd. Uansett har det slutta igjen. Bare litt brunaktig utflod nå, så jeg håper alt går greit fremover. Har også hatt litt kramper/mensmurringer, men det har jeg hatt hele tiden.
Linnemy og prinsessen Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Jeg hadde en spontanabort for 2 år siden og er livredd for at det samme skal skje igjen. Er nå 5 uker på vei og oppdaget nettopp litt brun utflod når jeg var på toalettet. Håper virkelig at dette "bare" er en blodåre som har bristet eller noe annet ufarlig...Noen som har opplevd det samme?
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Jeg begynte å blø etter sex i uke 6. Fikk beskjed om at dette var helt normalt Jeg er nå i uke 12 og har fått høre hjertelyd og alt, spiren spretter rundt der inne, og er kjempe aktiv, ifølge jordmor. (hun "mista" hjertelyden gjentatte ganger fordi den beveget seg sånn.) Herlig å vite !
gima Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Huff blødninger ja.... Jeg er ca 8 uker på vei nå etter 2 SA på et halvt år. I dette svangerskapet hadde jeg en liten blodflekk i uke 5 og styrtblødning i uke 6. Hadde også smerter da. Blødde i et par timer og hadde en dag med brun utflod. Ringte gyn i Stavanger (jeg var på ferie) og hun sa at jeg ikke behøvde å oppsøke lege der jeg var. Det ordnet seg selv. Hadde legetime i går. Har hatt symptomer helt siden jeg mistet og har lurt på om stoffskiftet var helt på viddene el. Ville finne ut hva som feilte meg så legen tok mange prøver. Det kunne være så mye... Hun ringte meg i dag og fortalte at beta hcg verdien var på 149 000!!!!!!!!! Legen gratulerte meg med en normal graviditet. Jeg tenker- enten så er jeg gravid allikevel (vanishing twin?) eller så er det blæremola. Frykter en hel haug for det siste! Skal på UL på mandag og timene går sååå sakte! Fin tråd! Håper at vi kan hjelpe hverandre. Uansett så er det godt å få det ut.
FraENtilTO Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 varnettopp på do og når eg tørka meg var det noen blodflekker på papiret... ikke mye, men friskt i fargen.. ikke så vondt i magen, bare litt murring inni magen nede... er veldig sår i skrittet plutselig.. sånn det føles ved en urinveisinfeksjon... argh.... dette må ikke gå gale.... *krysse fingre* er jo supernervøs fra før så dette hjelper ikkje på ... er 5+1 i dag... så vet jo at det er tidlig og at ting kan skje, men håper på det beste:-)
Stoltest Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Er 7 + 3 og har de siste 14 dager hatt litt brun utflod og pittelitt friskt blod. Får svar om HCG er økende på fredag, og UL på mandag. Er noen dager siden sist det var brun utflod, så krysser fingre hardt og håper alt er bra der inne. Har mistet i MA tidligere i år, så blir ekstra bekymret når jeg ser blod/brun utflod på papiret.
Stoltest Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Har foresten skiftet nick fra hma2 til spentejenta.
gullet0305+09 Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Jeg er også av og på med småblødninger. Er 10+1 i dag, og har hatt småblødninger innimellom. Håper jo alt er ok, men det stresser meg litt når det dukker opp blod på papiret. Tenkte å ringe å få time hos legen i morgen. Ihvertfall høre hvordan jeg skal forholde meg til det da. Er ikke mye da. Ok tråd forresten :-) Greit å kunne utveksle litt erfaring med andre som opplever det samme.
Linnemy og prinsessen Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Sukk, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne blødningen. Det kommer litt blod på papiret når jeg er på toalettet, lyserødt litt "utvannet". Hadde også litt vondt i magen i sted, mensenaktige smerter, men det er borte nå. Blør fortsatt litt... Noen som har opplevd samme? Krysser alle fingre og tær for at dette er helt ufarlig. Er 5 uker på vei...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 31. juli 2008 #15 Skrevet 31. juli 2008 jeg begynte å blø da jeg var 5 uker på vei.som en mens som varte i bare to dager(1 uke til vanlig). måtte vente 1 uke med UL, og gyn så ingen verdens ting. sa jeg enten var kortere på vei eller hadde hatt SA.jeg regnet med det siste, men følte meg fortsatt veldig gravid.tok hcg prøve, og fikk savr på den andre at jeg var gravid men et par uker kortere på vei enn jeg trodde... jeg klarte ikke helt å stole på dette, selv om jeg kjente symptomer.. så begynte jeg å blø forrige fredag etter først brun utflod etter sex...blør fortsatt og føler det er som en mens som varer lenger enn normalt..endel ubehag i lysken/eggestokker og litt murring.regner med at det har gått galt denne gangen. skal på ul på mandag( så fælt å vente, men er ferie hos gyn så jeg skal på ahus).egentlig 12 ukers kontroll, men jeg er jo da bare 10 eller mest sannsynlig ikke gravid i det hele tatt lenger;-0
lillir Skrevet 31. juli 2008 #16 Skrevet 31. juli 2008 Hei igjen.. I dag er alt bare trist,og jeg holder på å miste troen på at dette vil gå bra..:-( Frisk blødning,selv om den er liten,og dessuten så har det begynt å komme litt "klumper",OG det kan jeg ALDRI tenke meg er et bra tegn!!!!! Noen andre som har erfaring når det gjelder akkurat det?? Takknemlig for svar..
.:(HerQ):. Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 Hiver meg på her jeg, sklir inn:) jeg er nå 10+0 og har hatt STORE blødninger (altså GODE mensblødninger) med klumper i uke 6 (2dg) uke 9 (3dg) og nå, i 2 dager. Ikke så mye klumper denne gangen, men etter MA tidligere i år med TRillinger (av alle ting!!) så har jeg hetta med en gang. Fikk en hastetime på sykehuset idag, og alt var fint. legen sa han ikke kunne si/se med sikkerhet hva som har skjedd, men at jeg har stresset og jobbet MYE, beveget meg masse kan rett og slett ha "gnisset" på blodårene rundt om kring så de har sprukket. han sa også at jeg hadde veldig mange av de, men at det ikke var noe negativt. Så jeg ble veldig beroliget og håper og håper!!! man får desverre ikke gjort annet! Masse lykke til alle dere her inne!
gima Skrevet 31. juli 2008 #18 Skrevet 31. juli 2008 Stakkars deg lillir- føler veldig med deg. Heldigvis skal du til UL i morgen ikke sant? Jeg hadde også klumpete blødning for 2 uker siden og jeg er visst fremdeles veldig gravid. Skal til ul på mandag jeg- tør ikke å si at mine erfaringer er positive før det. Men, som vi ser av innleggene på denne tråden så er det mange som blør og mange det går godt med. Skjønner fryktelig godt uroen din da... Lykke til!
LilleSolaMi<3 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 31. juli 2008 godt det går bra med så mange da=) min brune utflod ser ut til å ha gitt seg nå,men lar det gå noen dager før jeg er helt sikker!kan jo komme tilbake.. er det mulig at man kan ha hatt en form for tr?? for det har vart nå like lenge som tr bruker og sett veldig ut som det brune som kommer etter at rødt blod er ferdig,helt på slutten av uka liksom?? aner ikke jeg,bare glad til om det gir seg=)
LilleSolaMi<3 Skrevet 2. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. august 2008 dytter denne litt opp jeg=)
Stoltest Skrevet 2. august 2008 #21 Skrevet 2. august 2008 Da var legetime for kontroll av HCG unnagjort, og den var stigende som den skulle, godt nytt! Da er det bare UL på mandag som blir den endelige beskjed om ting står bra til eller ikke! Har ikke hatt brun utflod eller blod på mange dager nå, så jeg er ved godt mot!
Sommervind Skrevet 3. august 2008 #22 Skrevet 3. august 2008 Fint å finne denne tråden! Jeg er ca. 8 uker gravid, har akkurat lagt inn spørsmål på tråden for 1. trimester før jeg oppdaget denne. Har blødd i ca. 1 døgn, og nå kom det noen klumper også. Er ganske stressa i grunnen, og føler meg kvalm og uvel. Men veldig fint å se at flere her har opplevd at det kan gå bra selv med "stygge" blødninger! Skal ringe poliklinikken i morgen for å få tatt en ul. Gruer meg, men håper jo fortsatt. Men et litt rart spørsmål, kanskje: Har et barn fra før, og sist syntes jeg at jeg kjente "nærværet" til barnet mitt veldig tydelig helt fra jeg fikk vite om graviditeten - ikke rent fysisk, men som en varm, god utstråling/tilstedeværelse nede i magen. Denne gangen kjenner jeg...ingenting. Og siden jeg syntes jeg kjente det så godt sist, er jeg kanskje litt bekymret over det totale fraværet denne gang - er det noen som kjenner seg igjen i dette? Håper det ikke høres helt new age ut!
heleneogde2gutta Skrevet 3. august 2008 #23 Skrevet 3. august 2008 hei, jeg er 6 1/2 uke på vei ( innbiller meg at jeg har hørt at dt er en spesielt kritisk tid??) og har blødd litt siste 3 dager..først friskt og nå mest gammelt....jeg aner ikke hva jeg skal tro, har ikke vært i kontakt med lege. igrunn tror jeg at jeg lukker øynene litt og tenker at det går bra inntil jeg får vondt....er vel bare å se det an uansett... masse lykke til alle sammen!!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 3. august 2008 #24 Skrevet 3. august 2008 hei sommervind! håper virkelig ikke det går galt med deg...det unner jeg ingen.har nettop mistet selv i uke 12( fosteret hadde ikke utviklet seg som det skulle)... jeg kjenner meg igjen i det du sier at du ikke føler deg knyttet..jeg har også 1 barn fra før, og kjente da denne følelesen av liv, som jeg dessverre ikke følte nå.jeg sa hele tiden"hvis det går bra" og "vi får se hvordan det går" osv... men det er ike dermed sagt at det ikke skal gå bra med deg! masse lykke til til både deg og vilkan:-)
Sommervind Skrevet 3. august 2008 #25 Skrevet 3. august 2008 Hei, Diamanda Galas! Ville bare si at det var veldig leit å høre at du mistet - håper det går bra med deg!!! Jeg har også vært veldig nøye på å si "hvis alt går bra" osv. denne gangen. Så jeg får bare vente og se i morgen. Er ganske forberedt på dårlig nytt, så jeg tar det heller som en superbonus hvis det skulle vise seg at alt er vel. Og V., som skrev rett over: Lykke til, håper blødningen viser seg å være totalt uskyldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå