Gå til innhold

Hvordan lager jeg en bryllupsinvitasjon selv? Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har giftet oss, og skal ha festen i høst. Skal sende ut invitasjoner. Har tenkt å ha med et av brudebildene vi tok i invitasjonen. Noen som vet om et program elns jeg kan lage slikt på?

Har nada peil...

Takk for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ei stund siden vi laget, men brukte noe som jeg tror het indesign eller noe sånt. Laget en mal for innside og printet ut, og så la vi arkene inn igjen og laget en mal for utside. Limte bilde i "for hånd" og dekorerte litt utenom. Resultatet ble likt som dette:

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/380182/offset/8 (2 øverste bildene hvis linken funker).

Brukte samme mal på invitasjon, takkekort og senere takkekort ved fødsel :o)

Skrevet

Det så veldig fint ut! Finner dog ingenting som heter indesign....:-|

Skrevet

Kan være det heter noe annet - husker vi måtte laste ned noe på nytt da vi lagde takkekortet (men det er jo nesten 3 år siden, så fort glemt, hehe). Kan sikkert bruke word også - vi bare laget "tekstruter" som vi plasserte der vi ville ha det (brukte litt ark på å teste ut og se om passet med bretting), før vi begynte printingen (dvs, printet for hvert kort siden vi ikke håndskrev navnet til den som skulle ha). Skulle du ikke finne utav noe som funker kan jeg sende malen vår hvis jeg finner den på andre pc'en :o)

Skrevet

Det var antagelig Adobe Indesign dere brukte Yaddaline, og den må kjøpes tror jeg.

Men du kan sikkert bruke word, evt. powerpoint? Kommer jo litt an på hvor fancy det skal være..

Skrevet

Det kan nok stemme - tusen takk! Vi betalte ikek noe for det - tror vi hadde sånn x-antall dagers prøvegreie...? Eller så brukte vi en piratversjon :o/ Kanskje ikke så bra å reklamere for...

Skrevet

Aha, Powerpoint er kanskje en idè. Takk for hjelpen!

Skrevet

Du kommer langt med word egentlig. Det brukte jeg alltid før. Nå har jeg illustrator og photoshop (er utdannet grafisk designer). Bare prøv deg frem. ;) Har ikke noen bilder av invitasjonene vi brukte, men vi printet tekst (hadde ikke bilde på våre invitasjoner da) på tykt papir og klippet til det formatet vi ville ha. Så limte vi dekorpapir utenpå hele kortet. Veldig enkelt, men det så veldig fancy ut! ;)

Skrevet

Hei Sessa.

Jeg holder på å surre rundt på WordPad (Har ikke Word), men får det ikke helt til.... Skal ha bilde og tekst ved siden av hverandre vet du, og det er ikke så lett, hehe.

Vet ikke hva dekorpapir er heller jeg?

Skrevet

Jeg gjorde det veldig enkelt, men det ble veldig fint:)

Kjøpte litt tykkere papir, klippet ut hjerter og skrev invitasjonen (brukte gullpenn). Hadde også samme på bordkortene (klipte ut hjerter, skrev navnene på og satte dem i en holder med klesklype ) I tillegg skrev jeg et menykort (hjerte det også) og la ved siden av hver tallerken. Mye jobb da, men veldig fint!

Skrevet

Kjenner ikke WordPad så der er jeg ikke mye til hjelp gitt.

Dekorpapir er bare et pyntepapir, vi hadde et som nesten så ut som stoff, i grønn/gull. Hadde grønt tema i bryllupet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...