Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

her om dagen la jeg merke til at lillemor har ett hvit belegg på tungen sin, hun har hatt det siden jeg så det.

jeg fullammer og lurer på om det kan være pga melken eller om det i det hele tatt skal være slik?

har deres baby hvit tunge? bør jeg kanskje ringe helse stasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit tunge kan være melkebelegg, helt ufarlig og ikke noe plagsomt. Er det tjukt skorpete og også på sidene inni munnen, og du også kanskje er sår på brystvortene, kan det være sopp. Min baby hadde også litt hvitt belegg a la melkebelegg, i flere måneder.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel babyen din er, men min jente hadde også slikt hvitt belegg fra fødsel av og maaaaaange måneder, husker ikke jeg, når det gikk vekk. Det var ikke sopp i vårt tilfelle, rett og slett melkebelegg. Tror det kanskje gjør vondt på brystvortene dine dersom det er sopp?

Skrevet

Min baby har hvitt belegg på tungen, men jeg har aldri tenkt på at det kan være noe galt. Tror nok det bare er melk og helt normalt.

Skrevet

hun er 3 uker...har lest om sopp og har ingen misstanke om at det er det da, leste også om trøske og det sto at det skulle være hvit belegg inni munnen i kinnene eller på leppen, sto ingen ting om tungen..

det er mitt første barn og har ingen erfaring med melke belegg..hehe tenkte kanskje det kunne være noe sånt...men måtte høre med dere først (o:

Skrevet

Trøske kan være hvitt belegg på tungen bare og.. Veldig vanlig at de har litt trøske, det gjør ingenting så lenge ikkedu begynner å få vondt i puppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...