Gå til innhold

Koke vann i vannkokeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har ikke nok melk til lillegutt, så da må jeg gi han litt tillegg.

Så det jeg lurer på om det går ann å koke vann i vannkokeren og så helle vanne på flaska + melkepuler.

Er det noen som kan gi meg noe tips hvordan jeg kan gjøre det. Han er bare en uke gammel.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei.

Vi koker vann i vannkokeren og blander det med pulver ja. Det funker veldig fint for oss og helsesøsteren sa dette er helt i orden for vanne t blir jo kokt.

Her så blander vi opp tre-4 måltider om gangen og setter i kjøleskapet. For da går ting litt fortere. Vet dette ikke er anbefalt av leger, men jeg fikk det som tips av ei helsesekretær, så jeg stolte på at det gikk bra. Og det gjør det:)

Om babyen din ser ut til å ha vondt i magen kan du prøve med malt i melken ( men det bør du putte i når du varmer opp måltidet) og fennikel-te. Dette hjelper for oss mot de værste kolikke/magesmertene.

Skrevet

Hei!

Du kan koke vann (i vannkoker) og helle på rene og kokte flasker som du avkjøler og setter i kjøleskapet. Da har du på 2/3 av ønsket mengde. Når du skal lage et måltid så heller du på 1/3 nykokt vann så det blir full mengde, så har du i pulver og vips ferdig. Da slipper du å bekymre deg om bakterier siden det ikke er ferdigblandet, og det tar akkurat like lang tid. Har du mikro så kan du ha i full mengde med kokt vann med en gang, ha i kjøpeskapet, varme i mikro, ha i pulver og igjen - vips.

Lett som en plett :-) Lykke til!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis du vil at vannkokern skal koke litt lenger kan du la lokket stå oppe...da koker den bare vidre. Vet ikke om det er bra for vannkokern men... har funka greit her.

Jeg koker opp vann og heller den mengden jeg skal ha i flasker og avkjøler og setter i kjøleskap. Så varmer jeg opp dette vannet i mikro og blander i pulveret. Veldig lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...