Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan,

jeg er i uke 15 og har fått konstatert høyt blodtrykk. Da jeg har en fysisk krevende jobb har jeg forstått på legen min at det bare er et tidsspørsmål før jeg blir sykemeldt, i hvertfall i noen prosenter. Jeg har hørt at dette går ut over fødselspengene som jeg får det året jeg har permisjon. Stemmer dette? JEg har aldri før vært sykemeldt, men trodde at en fikk samme lønn? Setter stor pris på om noen kan svare eg på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138336238-sykemelding-og-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Sykepenger og dagpenger teller likt som lønn i forhold til foreldrepenger, så det skal ikke ha noe å si. Men når du er sykmeldt får du ikke feriepenger på lik linje som hvis du er i jobb. Hvis jeg husker rett, får du feriepenger av de 48 første dagene du er sykmeldt.

Du kan ha rett på svangerskapspenger i stedet for sykepenger, men det er ikke like mye, tror det er 62% av inntekten din.

Du kan lese mer om dette på www.nav.no.

Lykke til!

Mvh Gabriellamor; 13+5 og sykmeldt hele svangerskapet :0)

der hvor bedriften ikke betaler deg feriepenger når du er sykemeldt taper du disse dersom du er sykemeldt over lenger tid. Du får bare feriepenger for et vist antall uker fra nav. Gjelder det samme med permisjon, du får kun feriepenger for 15 uker ved 80% tror jeg og det er ikke mye.

I kommunen og bedrifter med gode ordninger betaler de deg vanlige feriepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...