Charlie Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hei, Jeg er paa besoek fra barn i magen, og lurte paa om det er noen av dere som har hatt svangerskpasdiabetes og kan fortelle meg hvordan foedselen foregikk. Jeg er veldig interessert i aa vite hva slags undersoekelser de gjorde med babyen da den ble foedt og om de eventuelt ventet med disse og lot babyen ligge paa brystet deres, ventet med aa klippe navlestrengen etc... Diabetesen min er under kontroll med diett, jeg maaler blodsukker 3 ganger om dagen, babyen min har normale maal og det er ogsaa normal mengde fostervann, saa jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal ha en vaginal foedsel (er 35+4 idag). Naa bor jeg riktignok i Spania og vet at protokollene pa sykehusene er en del strengere her enn hjemme i Norge, og jeg maa innroemme at det jeg bekymrer meg mest for er aa bli skilt fra babyen min ved foedselen. Hva slags erfaring har dere der hjemme?
Mauritius:) Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Jeg hadde sv.d og fødte for snart 4 uker siden! Blodsukkeret har vært normalt med diett. Jente mi kom 6 dager før termin og ingen spesiel undersøkelser ble gjort på henne, det var en helt vanlig fødselen, fikk henne på brystet med en gang hun kom ut, pappaen klippet navlestrengen rett etterpå. Jeg trodde også at de skulle sjekke henne siden jeg hadde sv.d, men de gjorde ingenting og jeg ble heller ikke undersøkt!
Aibell Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jeg hadde en helt normal fødsel, fikk baby på magen med en gang osv. Eneste ekstra var at de målte blodsukkeret hennes, det ble gjort en time etter fødsel, tror jeg.
To fine gutter Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Jeg hadde også svangerskapsdiabetes under mine svangerskap. Verst i siste, da måtte jeg regulere blodsukkeret både med kosthold og insulin hver dag. Jeg måtte føde ved et sykehus med barneavdeling pga evt komlikasjoner, men alt gikk fint! De målte babyens blodsukker like etter fødselen, og jeg måtte måle blodsukkeret de første dagene. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå