Tummen Skrevet 30. juli 2008 #1 Del Skrevet 30. juli 2008 Noen som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg fødte 12 dager etter termin sist, og hadde en langvarig fødsel. Fikk en jente på 4,1 kg. Jeg er normalvektig, spiser sunt og er i mye aktivitet. La på meg totalt 14 kg. Nå anbefaler jordmor at jeg skal gå til modningsakupunktur fra uke 37 for å få en lettere fødsel og slippe å gå over termin. Jordmor driver med dette privat, og det er kostbart. Jeg har to venninner som har prøvd det, og begge har likevel gått 14 dager over termin, så jeg er litt skeptisk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138335980-modningsakupunktur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pruska Skrevet 30. juli 2008 #2 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei Tenker også å prøve modningsakupunktur, men de fleste jordmødre gjør vel det gratis!? Jeg er heller ikke overbevist om at det virkelig gjør at fødselen starter tidligere enn den ville gjort ellers, men har et håp om at den bidrar til en enklere fødsel, Mener å ha lest om en studie som viste at akupunktur i forkant av fødsel førte til raskere fødselsforløp. (?) Min erfaring med modningsakupunktur et at førstemann kom 8 dager FØR termin, og jeg hadde da ikke fått noe modningsakupunktur. Med nummer to hadde jeg termin på bursdagen til førstemann, men ønsket at de skulle få hver sin dag, og jordmora på helsestasjonen satt da modningsakupunktur på meg 2 uker før termin. Hadde en del kynnere etter det og trodde mang en gang i løpet av de neste ukene at fødselen var i ferd med å starte, men det drøyde og det ble ikke fødsel før åtte dager ETTER termin den gangen. Til gjengjeld var jeg nok fullt moden da fødselen startet og fødselen gikk veldig fort. Denne gangen skal jeg føde på fødestue og kan ikke gå lenger enn 7- 10 dager over før jeg må på sykehus. UL-terminen min er mest sannsynlig en uke feil, slik at jeg havner på overtid en uke for tidlig og er derfor veeldig keen på at fødselen kommer i gang senest til min termin. Usikker på om det har noe for seg, men tror hvertfall ikke det skader å prøve. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138335980-modningsakupunktur/#findComment-138341140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå