Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ringe inn og gi beskjed at "nå har jeg fått mensen" i august. Og selvfølgelig denne gangen kommer mensen 3-4 dager før den skal!!! Den skulle kommet 1. eller 2. august. Er jo fortsatt i juli, er det frekt å ringe inn i dag da?? Bør jeg vente til slutten av august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :-)

Det skader ikke å ringe- det blir uansett ikke oppstart før august. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ringte inn og skal begynne med spray 20.august :) Uttak i uke 38, dette blir spennende!! :)

Skrevet

Det høres bra ut :-) er det din første runde?

Skrevet

Ja det er det, veldig spennende og skummelt egentlig. Mannen min har hatt kreft i testiklene så han har frosset ned. Derfor vi må gjennom en ICSI behandling.

Har du vært gjennom flere runder tidligere?

Skrevet

Vi har vært gjennom en runde noe som endte i graviditet men desverre mistet vi.... Det var en tung tid og heldigvis skjedde det veldig tidlig slik at jeg ikke hadde fått særlig gravidsymptom. Nå krysser jeg fingrene for at jeg har opplevde spontanabort for første og siste gang. Det er tross alt ikke helt uvanlig og de fleste opplever det bare en gang. Det var nok ikke meningen det skulle gå den gangen..

For tiden sprayer jeg og skal begynne på spøyter på tirsdag. Jeg kjenner meg mer avslappet nå enn første gang fordi jeg vet hva som skjer.. Vi er med friskt mot- bare litt avbrutt av bekymringer om det meste sånn innimellom ;-) Det er litt av en berg og dalbane!!

Vi skal ha, og hadde icsi.

Skrevet

uff, har hørt om flere som har hatt SA og håper inderlig jeg ikke opplever det, men sjansene er jo der, dessverre. Må jo være helt forferdelig å gjennomgå noe sånt :( Skal krysse fingrene for deg og håpe alt går bra denne gangen :)

Jeg begynner med spray 20.august, må si jeg gruer meg litt, jeg er mindre glad i sprøyter så spørs vel om jeg ikke må få hjelp til å sette de!! :( Men det går seg vel til.Fikk du mye bivirkninger av sprayen og sprøytene? Berg og dalbane, ja det tror jeg på!!

Skrevet

Jeg har vært heldig og har ikke hatt så mye bivirkninger. Jeg har merker det tidvis med at jeg er mer sårbar og følsom enn før. I visse situasjoner reagerer jeg mer enn "normalt." Det er litt vondt i begynnelsen med spay men det går raskt over. Jeg prøver å ikke fokusere så mye på det men det er ikke så lett siden en må passe på å ta medisinene til riktig tid!!

Sprøytene gikk over all forventning. Det er litt "godt" å begynne på de fordi da er det nedtelling for fullt. Det er så tynne spisser at du kjenner det nesten ikke i det hele. Jeg synes det er greit å ta de på meg selv. På slutten av spørytene var jeg litt oppblåst men ikke sånn veldig mye.

Alt har i grunnen gått veldig bra. Det som er værst er ventetiden.

Jeg er usikker på hva som er hva i denne perioden. Det er ikke lett å vite hva som er bivirkninger eller rett og slett tankekjøret rundt det.

Det er vanskelig å forholde seg til det fakum at vi er avhengig av andre for å få barn. Mennesker rundt oss spør til stadighet om vi ikke snart skal ha barn i tillegg til at en etter en kommer og sier at de er gravide. Følelsene og egne reaksjoner på dette er vanskeligere enn bivirkningene!!

Jeg er overlykkelig for at vi i norge er kommet såpass langt innen dette fagfeltet og har virkelig troen på at det kommer til å gå bra :-)

Om det hjelper på resultatet det vet jeg ikke men jeg har tro på den positive tanken. Det gjør iallefall hverdagen litt lettere!!

Det er tross alt 70% sjans for å lykkes i løpet av de tre forsøkene!!!!!

Skrevet

Hei igjen:)

Er mange som reagerer forskjellig på medisinene, håper jeg er heldig!!

Ja det er mye følelser rundt det her. En ting jeg er glad for er at alle rundt oss vet hva som er årsaken til at vi må gjennom denne behandlingen, så vi har mye støtte fra familie og venner. Det hjelper mye :)

Men vet hvordan det er at de rundt deg blir gravide, gjerne en etter en. Flere i vennekretsen vår er høygravide, og her om dagen fikk bestevenninnen min vite at hun er 5 uker på vei, og det var ikke planlagt en gang!! Er kjempe glad på hennes vegne, men jo litt misunnerlig på at det skjer så lett for enkelte mens vi må være avhengig av andre for at vi skal få flere barn!

Jeg er så heldig å ha en datter fra et tidligere forhold, hun blir 5 år. Kan ikke forstille meg hvordan det er for de som ikke har noe barn i det hele tatt som har prøvd lenge. Jeg vet hvor fælt jeg syns dette er, og andre har det mye verre enn meg!! Krysser fingrene for at jenta mi blir store søster i løpet av neste sommer :)

Håper det går bra for deg denne gangen da! Må være tungt å måtte gå gjennom enda en behandling!!

Skrevet

Tja.... det hadde vært bedre å sluppet en behandling til men må jeg så må jeg ;-) Det er den eneste sjansen for at vi kan få biologiske barn sammen og da gjør vi det vi må.

Jeg håper at du slipper så mange bivirkninger og at dere lykkes raskt. Og ja, det hjelper nok godt at du har en datter fra før av.

Jeg vil ønske dere lykke til på ferden. Bare spør om det er noe :-)

Skrevet

Tusen takk ikø29 :)

Det går nok bra for dere denne gangen :) Krysser fingrene for dere :) Du må fortelle hvordan det går videre da :)

Ha en kjempe flott dag :)

Skrevet

Takk for det :-)

Ha en strålende dag du òg :-)

Skrevet

Da jeg leste at du fikk mensen nå og skulle ringe inn mensen i august, så følte jeg med deg. Det samme skjedde med meg.

Jeg valgte å gjøre som deg, så jeg ringte Riksen i dag. Fikk tid for egguttak i uke 42. Vi skal ha ICSI.

Når var dere til samtale?

Vi var i slutten av juni.

Vil ønske deg lykke til.

Skrevet

Hallo Morgensol :)

Følte meg litt frekk når jeg ringte,men er veldig glad for det!! Så bra du også fikk time, men rart du fikk fire uker etter meg, hvis det er KK på riksen i Oslo du kommer innunder. Jeg fikk beskjed om at de hadde flere ledige plasser når jeg ringte. Da har det fylt seg fort opp!!

Vi var til samtale 3.7. Så syns det gikk veldig rask. Men vi har vært litt uheldige når vi begynte å søke, rot i papirer osv på riksen så tok vel nesten et halvt år før det ble fort gang i sakene :( Men er glad at nå har vi fått en dato :)

Masse lykke til til deg/dere også :)

Skrevet

Hun jeg snakket med prøvde å få meg inn på den uken som du har fått, men det var fullt. Laben hadde en grense på 12 Uttak(?) i uken.

Egentlig fullt i uke 42 også, men hun ga meg plass allikevel.

Jeg måtte vente 4 uker pga syklusen.

Vi var til samtale siste uken i juni.

Ja, vi bruker samme klinikken som dere!

Masse lykke til!

Skrevet

God morgen :)

Ja det fyller seg fort opp :) Flere som ønsker seg sommer barn :) Flott at de klarte å få plass til deg i uke 42 da. Kjedelig å måtte vente enda en syklus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...