Gå til innhold

Hodet festet? Sete? Hva har dere fått vite på siste kontroll?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært på kontroll siden uke 32 og er nå i uke 36, skal til kontroll om noen dager. Det jeg lurer på er om dere fikk klarhet i hvordan babyen lå sist kontroll og når var det?

Hadde forstått det slik at babyen la seg med hodet ned sånn i begynnelsen av juli og ble liggende slik til hodet festet seg, at det er vanlig.... Men nå for 2 dager siden kjente jeg at babyen hikket - og det var tydelig at overkroppen var opp! Altså hodet/lungene er oppe og rumpa ned...... Det var lett å merke forskjell, for alltid har han hikket og jeg har kjent det i lysken veldig godt - takten....

Så nå lurer jeg på om babyen sitter! Og om det er nødvendig med noe ekstra sjekk i tilfelle fødsel skulle starte og han ikke har lagt seg ned.... Er snart over i uke 37 så alt kan jo skje...

Fortsetter under...

Hei! Er i uke 39 og babyen har hodet høyt oppe og bevegelig. De to månedene før har legen sagt at hodet var festet. Jordmor sa at babyen godt kan være festet, for så bli bevegelig igjen. Hun sklir litt rundt der inne enda, men hikkingen er fremdeles konsentrert "der nede" så hun har heldigvis ikke snudd seg.

Det positive for din del er i såfall at babyen fremdeles har god plass der inne, så h*n kan jo fremdeles snu seg igjen. Tips er å stå på alle fire en god stund, da blir det ekstra god plass der inne. Tror tipset sier at man skal stå på alle fire et kvarters tid en gang for dagen eller noe sånt. Håper noen andre har mer eksakt peiling.

Men du får jo vite det på kontrollen din snart. Fortell oss hva de sier der og om bebien har snudd seg igjen. Lykke til!

Hei du!

Jeg har termin om 2 dager. Min baby lå lenge med hodet ned, men snudde seg plutselig til seteleie i uke 35. Da ble jeg anbefalt å bestille vendingsakupunktur for å forsøke å snu babyen. Jeg gikk til Sylvi på Sagene( kjempebra sted), og etter kun èn smertefri nål snudde babyen seg riktig vei igjen. Kostet bare 360,-. Siden da har babyen ligget med hodet ned, og hikkinga kjennes kun nede. Hodet er ikke festet enda.

Det er viktig å få sjekket om babyen ligger i seteleie, fordi det er en stor avgjørelse å ta om man kan og vil føde setefødsel. Du vil bli tatt ultralyd og røngten av, for å sjekke om bekkenet ditt er stort nok.

Mitt tips er i allfall å prøve vendingsakupunktur hvis du får beskjed om seteleie. Funker det ikke første gangen, så gå igjen. Noen trenger flere behandlinger før det virker.

Lykke til!

min ligger med hodet ned og ligget sånn i flere uker. godt nede i bekkenet også

Jeg kjenner hele magen hikker jeg når han hikker.

Men jeg fikk beskjed om at hodet var litt bevegelig enda, men han lå så godt nede at jeg trengte ikke legge meg ned visst vannet skulle gå

det var sist uke da var jeg 35+1

Skla på ny kontroll i morra :)

Annonse

Hei på deg

hvis du tror at babyen ligger med rumpa ned ville jeg fått sjekket det med ultralyd. Ofte har vi mødre rett. Jeg var nesten sikker på at min nr 2 lå i sete, men legen insisterte på at hodet lå ned. Jeg kom inn på føden med 9 cm åpning, jenta lå i sete og jeg måtte bestemme meg der og da om jeg ville føde i sete eller ta keisersnitt. Heldigvis hadde jeg tenkt litt på det. Det ble keisersnitt. Jeg skulle ønske at jeg hadde visst det på forhånd.

Er i uke 37 + 4. På kontroll i går var hodet festet kunne legen konstantere. Han sa han ikke kunne flytte på det uten att hele meg beveget seg.. he he. Har hatt en god del "feste" smerter de siste 3 ukene. Føles som stikkinger. Nå er det bare å vente i håp om att noe skjer snart... føles som en evighet til den 17.08...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...