Gå til innhold

Noen tips for tørr hodebunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tørr hodebunn, og det klør... har prøvd utallige shampo fra frisører og apotek... men det kommer tilbake. Tips??

Skrevet

Hm. Hva sier frisøren da?

Jeg fikk tørr hodebunn av en shampoo en gang, men det gikk bort da jeg byttet merke. Tror den var for sterk.

Hvis du ikke vil bruke bare flasshampo fikk jeg tips om å blande den sammen med vanlig shampoo, og det skal visst funke veldig bra.

Skrevet

Jeg sliter med det samme, tørr hodebunn som klør.

Jeg er veldig fornøyd med shampo og balsam fra Vishy, som jeg kjøper på apotek. Kjøper den med blått lokk, den er for ømfintlig hodebunn.

Jeg har atopisk hud, så helt bra blir det aldri, men dette er den shampoen som fungerer best for meg. Koster ca 100 kr og er mye bedre enn de frisørshampoene jeg har prøvd som koster det tredobbelte...

Skrevet

Kjæresten bruker fungosal tror jeg den heter.Hvit flaske med gult på fra apoteket...Og en svensk shampo som heter Endan innimellom:)

Skrevet

Helsekost shampo og såper er det beste for atopisk hud,har hjulpet meg mye!

Skrevet

Jeg har såkalt sensitiv hodebunn (klør og er litt tørr). Har prøvd dyre shampoer og kurer fra frisør, men det som hjelper er cosmica gjenfuktende hodebunnsgele fra apoteket. Da kan du bruke vanlig shampo, eller kjøpe en mild shampo mot tørr hodebunn i samme serie.

Skrevet

en grønn shampo fra kerastase for tørr hodebunn, de har en hvit og-men den var for sterk for mitt hode.

Så en slags gel fra cosmica som du smører hodebunnen inn med når håret er fuktig.

Ellers så synes jeg faktisk at head and shoulders og virker. Men bruker den bare innimellom. Har 2- 3 shampoer som jeg skifter mellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...