Aquanimba Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Lillegutt på snart 4 uker har fått et snev av forkjølelse, med tett nese... Høres rimelig ubehagelig ut, og selv hater jeg å være tett i nesa!! Prøvde å dryppe litt morsmelk i neseborene hans i stad under amming, men kan ikke si det ser ut til å hjelpe nevneverdig. Gjør jeg det feil tro?? Nesespray vet jeg ikke om jeg bør bruke på han, uansett har jeg bare den for voksne, så det er uaktuelt.. Tips mottas med stor takk!!
baby 07.02. Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 du får kjøpt saltvannsdråper på apotek. Her funker mm, men d tar kanskje litt tid, så skal det litt "mye" til.
line_n & sara Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 ta en tur på apoteket,kjøp saltvannsampuller, pluss nesedråper, (det finnes en for babyer) vi har brukt begge deler om hverandre. fikk aldri helt dreisen på å bruke mm i nesa. litt saltvann skader jo ikke! du kan også heve senga i hodeenden. det hjelper på nattesøvnen her i gården! (du kan godt la senga helle mye, det pleier ikke alldid å hjelpe med et par tynne bøker under føttene, bruk noe høyt/tykt!)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Prøv med saltvann som du får kjøpt i små plastampuller på apoteket. Hvis det ikke funker så kjøp Rhinox for barn. Blir jo bare kav med pupp og alt når man er tett i nesa!
M*A*S*H* Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Morsmelk virker best, suger ut fuktigheten av hovne slimhinner og virker desinfiserende. Dryppes bare i nesen eller bruk puppen og "sikt" hihi. Men man må i blant suge ut litt for dem, spør på apotek etter nesesug. Eller kjøp her www.familieprodukter.no Det kan klarne. Har man ikke morsmelk, hypertont saltvann i sterile engangsdoser, evt i verste fall finnes nesespray for baby (0.1 mg/ml) spør på apotek.
pilutt1 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Anbefaler virkelig nesesug hvis det høres ut som det er løst.Funker mye bedre enn nesespray og lignende!
Kvitrebekk Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Hos oss funket det ikke med nesesuging og heller ikke saltvannsdråper. Jeg har ikke ammet, så morsmelk var jo uaktuelt. Vi kjøpte Rhinox nesedråper for barn og tok en dråpe eller to i hvert nesebor. Det fungerte veldig bra. Var jo ikke så mange gangene det var nødvendig. Stort sett en gang i løpet av natta.
camosilla Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 brukte også rhinox nesespray på min da han var knøttliten. Eneste som hjalp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå