Gå til innhold

Vekt og fullamming... (expat eller noen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var 47 cm og 3346 gram ved fødsel. Han la på seg 2 kilo på 6 uker, men etter 6 uker stangnerte vekta hans og har lagt på seg 2 kilo til nå (snart 5 måneder).

De to siste månedene når jeg har veid han har vektøkninga vært på 100 gram pr uke. Han er kjempefornøyd, har gode tissebleier, spiser hver 3 time og tømmer ikke ene puppen engang. Vet at babyer som blir fullammet har litt lavere vekt, men er det ok vektøkning? Jeg trenger ikke starte med noe annet enda? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, om vi gikk opp like mye som i begynnelsen (170g) hele det første året hadde vi alle vært 12kg ved 1 år, det er jo mange som ikke er det! 100g etter 3mnd er ganske vanlig. Se kurven på helsestasjonen.

Skrevet

Så rask du var å svare ;o) Takk. Ja, men har aldri fått sett på kurven på HS, var derfor jeg lurte. Så jeg trenger ikke bekymre meg? ;o)

Skrevet

Jeg var på 3 mnd kontroll med gutten min forrige mandag. Han var 48cm og 2890g ved fødsel, og v 3mnd kontroll var han 60cm og 4900g. På vektkurven ligger han over på lengden og under på vekta. Han er lang og tynn, virker fornøyd og spiser ca hver 3 time og har bæsjebleie gjerne i tilknytning til hver amming. Han får mat fra begge puppene, men klarer ikke å tømme de helt uansett hvor lenge han får ligge.

HS fant ut at siden 6 uker kontrollen hadde han gått opp ca 100g i snitt pr uke, og ho sa at det var litt i minste laget og anbefalte meg å gi mme som tillegg. Jeg ville først prøve å legge han oftere til puppen, men så tettet de seg selfølgelig igjen, og da måtte jeg ty til mme. Det gikk overraksende greit! Nå har jeg begynt å gi mme dersom jeg merker at han ikke er fornøyd etter puppene, og han har til tider spist veldig mye fra flaska, så jeg antar at han har vært veldig sulten :) Det blir veldig spennende å se hvor mye han har gått opp ved neste veiing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...