Gå til innhold

Spjæret så grådig sist - kan jeg unngå det denne gangen?

Anbefalte innlegg

Kan jeg be jordmor om å ta hensyn til dette, eller gjør det ingen forskjell? Jeg vil jo tro de forsøker så godt de kan å unngå dette uansett?

Huff, er så redd for å ha vondt i evigheter etterpå, igjen....

Fortsetter under...

Hei!

Sannsynligvis vil jordmor spørre deg om dette, men du kan uansett skrive et brev om dette og legge det sammen med helsekortet ditt. Veldig nyttig for jordmor å vite! Da tar de ekstra hensyn under fødselen. Sannsynligheten er stor for at du denne gangen må sy mye mindre, du har iallefall statistikken på din side! Sørg for å behandle underlivssopp raskt hvis du får det, det kan være lurt. Det er også en salve du kan kjøpe på apoteket, husker ikke hva den heter, men kalles "kobber-salve" eller noe sånt, som skal virke forebyggende på rifter. Bruk den i noen uker før fødselen - husker ikke hvor lenge før, men det vet de vel på apoteket.

Lykke til!

Som du allerede er blitt rådet til, bør du snakke med jordmor om dette, og legge ved et brev sammen med de andre papirene dine sånn at de som skal hjelpe til under fødselen er klar over det. Når det er sagt, så er det ofte mindre sjanse for å revne andre gangen, med mindre barnet er veldig mye større eller ligger feil på vei ut.

hei.

jeg revna masse med føste ungen min, måtte opp på oprasjonstua rett etter fødsel for å rekonstruere "hullet" i rompa.

jeg fødte for ett år siden, grua meg veldig til det. tenkte på revninga å om det samme blei å skje. men det gikk kjempe fint, fikk bare en liten rift som måtte syes med ett par sting.

det jeg ville gjort om jeg var deg er å snakke med jordmor, få henne til å henvise deg til samtale på sykehuset. det hjalp meg masse.

å så ville jeg fått lagt med brev i papirene dine der det står litt om situasjonen.

jordmødrene er flinke til å passe på at en ikke revner, de har visst lært av finske jormødre at en skal hjelpe den fødene mer slik at det ikke oppstår store revninger.

masse lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...