♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Har hatt dritvondt i nyrene idag,etter jobb. Noen dager er det ille,andre dager kjenner jeg ikke noe vondt. Hva søren kommer nyrevondt av viss det ikke er uvi? Det varer kanskje to-tre timer i slengen,så går det over.... Får visst levere urinprøve til legen,sånn jeg får sjekka det. Idag når jeg hadde så vondt fikk jeg noen saftige kynnere,som også gjorde vondt.. Sånn gidder ikke jeg å ha det,så jeg får vel pelle meg til lege.. Hater å ta kontakt med lege for sånt..
mamarama og lille banan Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 husk at en kan ha uvi uten å merke det når en er gravid, og det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse hvis det blir ubehandlet. jeg ville ringt til lege i morgen og sagt at jeg hadde mistanke om det, og at jeg gjerne ville levert en urinprøve. det kan også være nyrestein. det har jeg hatt, og da har du virkelig vondt! det kan være ubeskrivelig vonde anfall, men det kan også være slik du beskriver det. jeg hadde vondt fra og til i nyrene i fire dager før jeg gikk til legen, og hadde bare ett "anfall" i løpet av disse dagene. det viste seg å være nyrestein, eller grus. få det sjekket!
en av hver Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Det høres jo litt ut som nyrestein da, det er typisk at det er smerter som kommer og går. Kan være nyrebekkenbetennelse også, men litt mer uvanlig at du er smertefri innimellom a. Dessuten burde du ha blærekatarrsymptomer også. Nyrebekkenbetennelse og UVI må behandles, nyresten er det værre med.. Uansett vil legen se det på en urinprøve. Helst morgenurin, men urinen må også være relativt fersk da..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2008 HAdde nyrebekkenbetennelse i første sv.skap,men da var det vondt sammenhengende,ikke sånn som nå at det kan være vondt en dag,for så å ikke ha vondt neste dag... Får ringe og spørre..
anik Skrevet 5. august 2008 #5 Skrevet 5. august 2008 Har hatt sterke smerter i nyrene som kommer å går, varer flere tier av gangen, har måtte ta paracet hver dag. Smertene er mest intense om natten og har derfor ikke sovet på flere netter. Har vært på legevakten, de finner ingen bakterier, men har funnet blod i urinen. Tror selv det er nyrestein, men hva kan jeg gjøre med det når jeg er gravid 18 uker??
MiLady Skrevet 5. august 2008 #6 Skrevet 5. august 2008 De symptomene som du beskriver har jeg, og i mitt tilfelle har jeg begynnenede nyresvikt. De kommer og de går. Forsvinner de når du drikker masse vann? Jo mere vann jeg drakk jo mindre ble smertene. så pass på å drikke mye vann, nyrene er jo som et filter Men kontakt legen din å få sjekket at det ikke er noe alvorlig.
anik Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Nå har jeg sjekket nyren på sykehuset med ultralyd, grunnen til mine smerter er at morkaka ligger på venstre side og trykker på urinledere, har dobbelt opp av dem da jeg er født med 4 og er tidligere operert mot refluks. Morkaka og livmoren trykker så mye på urinlederen nederst mot blæren,at nyren og urinlederene svulmer veldig opp å det gjør ekstremt vondt til tider. Er bare 19 uker på vei, å er engstelig for at dette blir verre når babyen vokser, da det er farlig hvis u.lederne blokeres helt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå