Gå til innhold

Til H*****E med NAV!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så sint/fustrert at jeg nesten sprekk!!! Så jeg mååå bare dele det med dere jeg :

Idag ringte jeg NAV for å spørre når tid jeg fikk svar om permisjon gikk i orden å hva jeg skulle ha hver mnd. (fikk det i posten når jeg gikk med nr 1,) sendte inn søknaden i begynnelsen av Juni denne gangen

Hun spurte etter fødselsnr å kunne fortelle det at den var IKKE BEHANDLA!!!! hva???? hun spurte om nårtid jeg gikk ut i permisjon.. jeg gikk ut 14 juli- jeg har TERMIN på LØRDAG! Kunne kvele den kjærringa i andre enden av telefon....Hun sa at det var ikke gjort pga sykdom osv... kunne hende at dem fikk den behandla i slutten av AUGUST- hvis de var heldig! Å hva fan skal jeg betale regninge å dekke på middagsbordet----luft å vann?

Ja hun beklaget nok en gang, så jeg ba henne om å prioritere siden jeg allerede var i permisjonstia. Tror hun at jeg kniper igjen 1 1/2 mnd for å vente på å ha råd til å føde? MERR.....

så....dagens utblåsning,ikke det at det hjalp da.

Noen tips om hva i alledager jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138333069-til-he-med-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vel ikke noe svar på hva du kan gjøre, men NAV er og blir noe drit...alt jeg har spurt om har de ikke peiling på, og ingenting har fungert på noen som helst måte...jeg hater NAV!!!!

Etter å ha lest inlegget ditt ,gruer jeg meg til jeg kommer hjem..har det kommet noe svar i posten min mon tro?hvis ikke blir det krig asså..

Annonse

Det samme skjedde med meg - og jeg sto og forlanga at jeg kunne se at han skrev det han trengte av mailer og purret på systemet - jeg ba han ringe meg samme dag og da fikk jeg beskjed om at det skulle være på konto om en uke!

Har begynt permisjonen vår jeg også og skjønner hvor frustrerende det er - en hel gjeng med ubrukelige folk på de fleste kontorer !

Irriterende at man må følge opp stort sett hva det måtte være - mye sløvt overalt- men det ordner seg seg for alle - stå på !

Nav ja,de er ikke bare bare å ha med å gjøre.. det er sikkert å vist. har vært innom nav nesten hver dag i det siste, ringt til de å alt. har gått på dagpenger tidligere, har akkurat hatt råd til det "viktige" tingene, har presset på som f.... om å kunne få mer når det skal en unge inn i alt det her, men nei, de mener at 300 kr i mnd er nok til alt men trenger til en baby, og i tillegg har jeg fått beskjed om at de er begynnt med at de ikke fatter vedtaket om foreldrepenger å det før barnet er født, det vil si at jeg må gå 2 mnd uten penger!! forståelig er de ikke, de sier bare at det ikke er deres problem, og at vi da må leve på samboeren min, å at han må betale alt. de er jo noen komplette idioter. blir så lei altså, har bare lyst å skrike. i tillegg holder vi på å skal flytte til "landet", men siden ikke nav er behjelpelig med noen ting, ikke gi meg svar på noe, kan ikke banken det heller!! nei, det er ikke noe særlig detta her!!

Høres ut som om dere er litt forutinntatt til denne etaten...jeg har bare positive opplevelser med dem! Nå høres det kanskje ut som om jeg jobber der, men det gjør jeg ikke.

det lønner seg selvsagt å sjekke litt selv på forhånd og være litt informert om hva man har av muligheter. Det er jo litt naivt å tenke at NAV skal kunne hjelpe dere med alt. Noe må man kunne fikse selv også...

sist jeg søkte om foreldrepenger,(har gjort dette før) da het det Trygdekontoret å aetat..Men så ble de to slått sammen å det er blitt flere ledd å gå igjennom å her oppe jeg bor-så er det bare rot! Å det kommer faktisk i fra en som jobber der selv.(!)

Alt som skal inn ,bekreftelse på termindato,lønn og trekksoppgave (fra 2 jobber), opplysning om mor å far,opplysning fra arb.giver(e) når perm.starter etc etc er ordnet.(en hel bunke m papir)

Så kom ikke å si at man sitter på ræva å håper på at NAV ordner opp av seg selv, for det gjør di ikke. Klarer de å spare å utbetale minimalt,så gjør de det! Det er da ikke mitt problem at de ikke klarer å gjøre jobben sin eller får sine egene folk på jobb pga sykemeldinger, men de er gjort oppmerksom på at de er under "kniven"å blir fulgt med..

Vet meget godt på hva jeg/vi har krav på som gravide og som småbarnsforeldre. Med å uten jobb i forveien av en permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...