Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Billigste bleiene er det de i pappeske fra Renma 1000? Kr 0.97 pr stk i str 4. (88 bleier til 65,-) Eller er div andre bleie/junior-avtaler billigere? Noen som har regnet ut?
mor_til_2_84 Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 Det kommer jo litt an på hva slags bleie du ønsker å bruke. Du får ikke super billig Libero f.eks på rema. Men den typen jeg bruker er definitivt billigst på rema. Jeg kjøper sånn Jumbo pack (pappeske) med Pampers active fit. Har sjekket priser flere steder, og den er billigst på rema ihvertfall..
Gjest Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Kommer jo ann på hva slags bleier du skal ha. Bruker du Libero bleier (alle typer) er det alltid billigst på KIWI, hvor du får hver 4 pakke gratis. Pakken må jo koste under 35 kr. hvis det skal lønne seg og kjøpe den andre steder!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 First Price bleiene koster 36,90 pr pakke. Litt forskjellige antall bleier utfra str. Men det varierer mellom 39-48 stk. Altså under 1,- pr bleie.
Fuglehjertet Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Her har rema 1000 jumbopakker med libero også, de koster 69,50 og det er akkurat dobbelt så mange bleier enn i en pakke, og da er de såvidt billigere enn Kiwi.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Rema 1000 hadde slike pakker her også for en kort periode (prøve prosjekt?) Men sluttet med det, har lett over alt etter disse pakkene, til og med snakket med Libero, men de sier at det er opp til butikkene selv og bestemme om de skal ta disse pakkene inn. Hvor bor du da?
Slæsh84 Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Husk at du bruker strøm osv når du må koke disse tøybleiene, har lest enn del om dette,men de fleste mener at det går opp i opp med tøy og papir bleier.. det er også ganske fifit fitfti og ang.med tanke på miljø.. Men alle må finne ut av selv hva de vil bruke på sine barn..
Yo&La+spire Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Hehe....visst du mener det er 50/50 saa tror eg ikke du har satt deg saa veldig inn i hva toybleier er og hvordan det fungerer. Tingen er at alle miljoorg. og uavhengige undersokelser mener at toybleier er mer miljovennlig. Mens i bokene du faar utdelt hos HS som er sponset av Libero staar det at det er 50/50 ja.... Du maa ikke koke bleiene. De kan vaskes paa 60 grader sammen med annet toy. Vi vasker like mange maskiner i uka naa som vi gjorde da vi brukte papir bleier, saa det er ikke mer vask alltid heller....Vi bare fyller opp maskinene istedenfor aa vaske halve maskiner. Og saa bruker vi mindre vaskemiddel og ikke skyllemiddel, saa for vaar del ble det faktisk mer miljovennlig vask med toybleier:) Dessuten gaar det mye strom med til aa produsere papirbleier ogsaa;) og ikke minst vaske alle klearne som blir baesja ut fordi papirbleiene ikke holder tett;) (i vaart tilfelle hvertfall) Men det kommer ann paa hvordan man vasker da, om man bruker torketrommel osv.... Alle kan velge hva de vil heldigvis, men da boer en iellafall faa riktig info foer en velger;)
Yo&La+spire Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Her er forresten en av de nyeste undersokelsene visst du er interessert;) http://politiken.dk/tjek/dagligliv/boern/article501602.ece selve undersokelsen er paa nederlandsk da....kan folge linken visst du forstaar nederlandsk;)
Fuglehjertet Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 De har hatt de til nå i allefall, men det var ei på butikken som sa at de ikke kom til å få de inn igjen.... Så da blir det vel Kiwi igjen.
nr.4 i oktober Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Etter min erfaring er det absolutt billigste å være medlem av coop, og så kjøpe coop-bleiene.. De koster i utgangspunktet ca 39 pr pakke, men med coop-kortet får du kr 10,- i direkte rabatt i kassa, dvs 29 kr pr pakke! Og antall bleier i pakka er jo det samme som andre merker. DIsse bleiene er faktisk gode også. Sitter fint og lekker ikke, og holder huden tørr og fin. Ingen utslett e.l på mitt barn ihvertfall (og hun har atopisk eksem og ømfindtlig hud over alt.) I tillegg er disse bleiene svanemerket, og det er det jo ikke så mange papirbleier som er tror jeg.. Jeg kjøpte i utgangspunktet en pakke først bare for å prøve, og regnet vel egentlig med at de skulle være ganske dårlige, men jeg ble ihvertfall veldig positivt overrasket. Anbefalte dem til barseldamene og jammen meg så begynte de fleste av dem å bruke disse. Dessverre har jeg måttet slutte med disse bleiene nå (hun er 2,5 år og bruker nå kun up and go/ easy up bleier) og disse fra Coop kommer kun med tape, noe som jeg synes ikke ser like behagelig ut for et barn som løper rundt og er mye i bevegelse. Hadde de kommet som "trusebleier" disse også da ville jeg garantert fortsatt å bruke dem.
Nattinatta Skrevet 10. oktober 2008 #13 Skrevet 10. oktober 2008 men jeg var på rema 1000 i stad, der hadde de landlord bleier. 56 bleier for litt over 30 kr (husker ikke eksakt). dette var jo helt fantastisk! håper lillegutt kan bruke disse! da er det jo endel å spare nå når han må begynne med 3er bleiene til libero. det er jo nesten 50 kr på kiwi... herrefred... forskjell fra nr 1og 2er bleiene gitt...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Kjøper Huggies trusebleie ti 19.95kr og kommer til å kjøpe Huggies til babyen når den kommer. Husker ikke hvor mange som er i pakken, men jeg har regnet på at et er ganske billig. Dessuten er de de eneste som holder minstemann tørr om natten her.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 jeg kjøpte de bleiene fra landlord på rema 1000,,, og de var ikke gode til min lille pjokk! med en gang det kommer tiss i dem, blir de skikkelig harde,, og kan neppe være god for lillegutt å ha på! coop sine er faktisk ikke ille da.. men tenker selv på å gå over til tøybleier da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå