Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Men den må være driiiitgod altså!! hehe:) Og gjerne lettvint å lage OG holde seg en stund i kjøleskapet eller fryses;)
Odine! Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Har ikke noen fullstendig oppskrift, men det er veldig godt å ha i grønne epler og purreløk. Eplebitene gjør salaten så frisk og god!
SOMMER :) Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Min er ikke helt hjemmelaget, men veldig god Og enkel :-) Kjøp knorr sin dressing mix til kartoffelsalat/potetsalat. Blandes med rømme og kokte poteter. Bland i reddiker og evt vårløk/gressløk. Denne syns vi er veldig god og lettvin. Holder seg iallefall noen dager i kjøleskapet, har ikke prøvd å fryse den ned.
* 5 om dagen * Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 jeg pleier å lage denne, men har ikke noe mål på ting da. kokte kalde poteter, skjært i terninger. purre, og litt vanlig løk. rømme,majones, og litt lake fra sylteagurk, og litt finhakka sylteagurk. og smaker til med piffi krydder,salt og pepper...hmm...har jeg huska alt nå da tro..ja,tror det...
Leirha Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Den beste jeg vet om er veldig enkel. Kokte poteter. salt&pepper. en boks creme fraiche en pose majones en STOR spiseskjei dijon sennep Line og sitron presset oppi en stor purreløk Enkel og veeeeldig god! Holder seg best hvis du lager den litt tynn/flytendes. Ikke har for ye poteter oppi altså.
Sweet caramel Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Denne er veldig god, og enkel å lage: Kokte poteter Kokt makaroni/Pasta Kuttet agurk terninger Litt kuttet vanlig løk Lett majones (mye..) Bland dette sammen, og ha makaroni på topp sammen med små tomater langs kanten, for pynten sin del. Ser godt ut, er godt, og tåler å stå litt:-) Bon apetit! :-)
melkekua™ Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Denne er klart helt i toppsjiktet ;o) Fått mye skryt for denne! AMERIKANSK POTETSALAT **************************************** (4 porsjoner) Ingredienser: 1,5 kg. poteter 300 g bacon (eller kokt skinke) - Bacon er klart best her ) 2 løk 150 g fersk sjampinjong 1 liten boks herm. sjampinjong 1 liten boks mais noen sorte oliven (jeg kutter ut disse siden jeg ikke er olivenfan hehe) 1/2 beger lettrømme 5 ss majones (evt. lett) 1/2 dl vann 2 ts salt 1/2 ts pepper 1/2 ts sukker Fremgangsmåte: Potetene kokes møre før de skrelles og skjæres i terninger. Skjær bacon/skinke i terninger før det sprøstekes. Løken skjæres i ringer og soppen deles i to før de tas over i stekepanna sammen med baconet. La det frese godt før maisen og sorte oliven tilsettes. Bland de stekte ingrediensene sammen med potetterningene. Rør sammen rømme, majones og vann. Smak til med salt, pepper og sukker. Alt blandes og tas over i en egnet salatbolle. Denne salaten er spesielt god ved siden av grillmat.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 det enkle e ofte det beste!! 3 personer: 10 poteter 1 beger lettrømme 1 eple 1 løk kok poteter og del i terninger. del eple på samme måten og løken i små biter. bland sammen med rømme verdens beste enkleste potetsalat!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå