Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skiftet ut sprinkelsengen med barneseng for tre netter siden, den første natten gikk som en drøm - hun la seg uten problemer. den andre natten så var det veldig problematisk å legge henne, hun hylskrek og gikk ut av sengen hele tiden. vi bar henne tilbake, igjen og igjen og til slutt ga hun opp- da var vi slitne alle sammen. i dag, tredje natten var det samme - hun ville ikke sove .- skrek og gikk ut av sengen til stadighet. men det varte mye kortere denne gangen... så det er et lyspunkt.

føler meg slem som liksom "tvinger" henne ut av sprinkelsengen, men hun begynte å prøve å klatre ut så var redd hun skulle slå seg. dessuten er nr 2 på vei og greit å kunne bruke den samme sengen.

er det noen råd om hvordan vi kan gjøre denne prosessen best mulig? vi har samme rutine før vi legger henne, og forbereder på at når vi har lest ferdig boken så skal hun sove. likevel blir det tull.. hun blir forresten to år i august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.

Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...