Gå til innhold

Ang stor vektoppgang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med smaksprøver med grøt da babyen min var 5,5mnd men han ville ikke ha egentlig. Fortsatte og prøve, men pga sykdom så ble det til at vi ikke kom skikkelig igang med vanlig mat før han var ca 8 mnd.

Men han vokser.. og vokser mye. Han var over 10 mnd før han begynte å like vanlig mat og på 10 mnd kontrollen mente HS at han var for tykk. mesteparten av vekta hans er jo kun pga mm og har hørt at man ikke skal snakke om vekt når barn ammes, men jeg så jo kurven og den gikk jo oppover...

Hvordan er dette med tykke babyer som får mm og hva er forskjellen på det og mme egentlig? Hører at det ikke er så farlig om de blir tykke på mm, men at man skal være forsiktig med mme..

Forstår ikke dette helt og HS er mest opptatt av kurven sin. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I prinsippet har du skjønt dette helt fint!

JEg har møtt en herlig 6mnd gutt på 11kg, 100% laga av mamma'n. De løper det av seg. Lange blir de også. Fett fra kumelka er det mye vanskeligere å bli kvitt!

Skrevet

Han blir ikke tykk på mm, det er bare godsaker i den melken:) Her var store gutten en diger liten kar, så ut som reneste buddah. Liten og tjukk, min mor ville bare bite han i lårene, og jeg var enig:) Han lå hele tiden på den øverste streken på den percentilsaken på hs, en skikkelig knubben god unge.

Da han var ett år og begynte å gå og løpe og strekke seg i lengden jevnet det seg fint ut og han er en flott gutt i dag, ikke stor, bare helt vanlig. (selvsagt smartere enn de fleste, men det er en annen sak).

Kos deg med gutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...