Gulljenta mi:) Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Er det samme hvilken babycall jeg kjøper eller er det noe spesielt jeg må få med?
Zitro Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Philips er dem eneste som ikke kan slå inn på andre babycaller. Det er litt kjipt å få inn naboens unge liksom... Jeg har Philips selv og er storfornøyd. Eneste dem kunne være litt bedre på er batterikapasiteten på foreldreenheten... Men det er jo bare å sette den i laderen så er problemet løst.
aya75 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har en fra Philips og den slår inn på andre babycaller heletiden, så er ikke fornøyd med den. De har jo flere modeller, men jeg har den billigste modellen som er hvit og gul. Så ikke kjøp den hvertfall:)
Krokka og prinsessa Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Doro bm 45, MED TO HÅNDSETT. Har drøssevis av kanaler (over 100??), så du får ikke inn andre når du stiller den rett. Testvinner, husker ikke hvor ;o) Fordelene: -Babyenheten går på strøm så ikke batteriert blir tomt. -Den ene bærebare kan være foreldreenhet. -Den andre bærebare kan du stille inn til å være babyenhet som da er oppladbar, så kan du ha den i vogna. Du kan også bruke de to bærbare til walkietalkie, men det er vel heller sjelden man trenger det.... Uansett: Jeg er superfornøyd!! Inneholder ikke vuggesanger og slikt, men det synger da vi ;o)
Carta Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Vi har Philips Avent. Den er konge! Det beste er at ingen andre kan komme inn på din "kanal". Tror jeg hadde blitt vettaskremt jeg. Hører folk som forteller at de plutselig har fått inn andre folk på babycallen. Midt på natta'n hører du en mann som prater rett ved siden av deg liksom... Nei, gosh! Er glad vi har den altså! Batteriet er litt teit noen ganger, men som oftest ikke så teit som det later som. Går vel an å bytte batteri da. Har tenkt til å gjøre det, har bare ikke somla oss til det enda. Utenom dette er den gull!
hotnsweet har 2 små.. Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Vihar også den fra Doro, er kjempeforøyd. Anbefales
Gulljenta mi:) Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2008 Fint. En venninne av meg har den og. Jeg kjøper den:)
Gulljenta mi:) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. august 2008 Er det flere babycaller fra Doro eller bare en? Så skrevet Doro bm 45.
hotnsweet har 2 små.. Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 på esken min står det doro bm 35+1. 1 baby monitor og to walkie talkies. den har over 30 kanaler, 3 km rekkevidde, lader, støysperre mm. vet ikke om doro 45 er en nyere utgave? Vi er veldig fornøyde med den vi har hvertfall
hotnsweet har 2 små.. Skrevet 5. august 2008 #12 Skrevet 5. august 2008 skulle stått over 300 kanaler
Gulljenta mi:) Skrevet 5. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. august 2008 Oki:) Takk. For se hva de har i butikken.
Krokka og prinsessa Skrevet 5. august 2008 #14 Skrevet 5. august 2008 hehe, står visst 35+1 på min også. Husket feil sist ser jeg
Gjest Skrevet 5. august 2008 #15 Skrevet 5. august 2008 jeg har også doro 35+, men ikke med to walkitalki... (skrives det sånn?) den er utrolig tungvindt da babydelen ikke går på batteri, kun på strøm. har ikke kunnet ta den med på sommerferie da vi har vært på hytte på både fjellet og ved vannet hvor det ikke er strøm. litt hemmende da døren må stå åpen og alle må ta mere hensyn. ut over det er vi veldig fornøyde.
CB-BabyBoy Skrevet 5. august 2008 #16 Skrevet 5. august 2008 Den eneste som er sånn nogen lunde trygg mtp stråling er Super Nova. Disse som også funker som walkie talkie er nesten de værste siden de står og sender bølger konstant. Den slår heller ikke inn på andre kanaler og går på batteri. Fant litt om dette med stråling på Novas egne sider; Alle babycall sender radiobølger fra babyenheten for å kunne gi lyd til foreldreenheten. Dette skaper et elektromagnetisk felt rundt senderen, men styrken på feltet er meget forskjellig for de enkelte babycall. Styrken er relatert til utgangseffekten som måles i milliwatt (mW). Denne er proporsjonal med rekkevidden. NOVAs utgangseffekt er maks 10mW. Dette gir en minimal stråling, som kan sammenlignes med det å bevege seg i det offentlige rom. FAKTA OM PULSERENDE STRÅLING: Walkietalkie-babycall (PMR) har rekkevidde på 2-3 km. Den stråler med utgangseffekt opptil 500mW og er derfor lite egnet som babycall. DECT babycall sender radiobølger med kraftige, repeterende pulser på 250mW i korte tidsluker per sekund. Å oppgi gjennomsnittseffekt på 10mW er derfor grovt misvisende. Dette er mikrobølger på linje med en aktiv mobiltelefon. Dette gjelder også for DECT telefoner med babycall-funksjon og digitale babycall med pulserende stråling. Pulserende stråling regnes som skadelig for nervesystemet, og det er blitt påvist forandringer i barnets adferd ved bruk av DECT babycall. Enkelte vil hevde at det ikke er bevist skadelig virkning, men for et spedbarn med 50 % utviklet hjernemasse gjelder et absolutt føre-var prinsipp. http://www.novababy.com/NO/index.asp Den koster litt mer, men er verdt det i mine øyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå