Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morra skal jeg til Hønefoss og ta denne undersøkelsen. Huff..gruer meg litt, ettersom jeg har hørt at en del opplever det så vondt.. Men det er vel bare å få det unna! Håper i hvert fall at det er åpne sluser :) Noen som har "gode" erfaringer med denne undersøkelsen, er det bare å rope ut...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar de HSG-røntgen der altså? Jeg hadde en ringerunde for en måned siden til alt jeg kunne finne av muligheter på Østlandet, og både Riksen, Sarpsborg, Moss og Kongsberg hadde sommerferie til langt uti august... Mens dama jeg ble satt over til i Hønefoss aldri hadde hørt om HSG-røntgen og trodde at de tok de nok ikke der. Du har ikke et telefonnummer jeg kunne fått, vel?

(Jeg vet naturlig nok ikke noe om hvor vondt det eventuelt er, men lykke til)

Skrevet

Jøss. Nei, der kan du se, det kan rett og slett være personavhengig. Hun jeg snakket med der, måtte riktignok sjekke om legen var til stede den dagen og det var visst ingen selvfølge å få nå, men de gjør det i hvert fall hvis de kan, har jeg inntrykk av. Telefon: 32116000 Lykke til! :)

Skrevet

Takk. Det var det nummeret jeg ringte sist også, og ble satt over til noen som visstnok skulle drive med røntgen. Men jeg får prøve igjen når mensen dukker opp. Rapportér gjerne tilbake om hvordan det var :-)

Skrevet

Jeg tok det for litt over et år siden i Sarpsborg. Jeg valgte å ikke ta noe beroligende men fikk tilbud om det. Det eneste jeg synes var vondt var det spekulumet (eller hva det nå heter) som de utvide litt mye med. Det å sette inn de der greiene og kontrasten syntes jeg ikke var vondt. Jeg måtte gjøre det to ganger fordi de ville være sikker på at den der greie ikke hadde sklidd ut siden de ikke så at det kom noen veske ut i egglederne. Det gjorde jo ikke det andre gangen heller og dermed fikk jeg beskjed om tette eggledere.

Håper alt er åpent hos deg. Krysser fingrene for det.

Skrevet

Nei, jeg frykter også å få den beskjeden... Har nesten innstilt meg på det! Ja, ja, kanskje like greit, så får det bli en opptur hvis alt er som det skal :) Uansett; veldig godt å høre at du ikke syntes det var så ille. Og du fikk tilbud om beroligende altså? Hm.. Jeg spurte om jeg kunne ta smertestillende, og de sa ja. Så jeg har fått en venninne til å kjøre meg så jeg kan dope meg ned på litt skikkelige greier :)

Tusen takk for at du krysser for meg! Jeg følger med deg og krysser veldig for ditt neste forsøk også.

Skrevet

Det kan sikkert være lurt å tenke at det er tett og så heller bli gledelig overrasket. For meg var det et sjokk å få beskjeden for jeg hadde ikke tenkt tanken at det skulle være noe i veien.

Skrevet

Hei

Selve undersøkelsen var ikke vond, men legen tullet noe veldig med å få på plass balongen hos meg (har litt rar anatomi) og det var ikke videre behagelig. Hun som var før meg i køen, der i mot, var ute igjen etter svært kort tid, og syntes ikke å hatt problemer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...